Gå til innhold

Barselgruppe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal Måka og phantomet på barseltreff...Kom i den anledning til å tenke på det å bli definert som kjedelige og treige.. (ref et innlegg for lenge siden...som Gummis et øyeblikk trodde var myntet på henne....*ler*)

Vel, vår gruppe er visst også kjedelig. Vi er nemlig en gjeng damer der alle har barn fra før, dvs. alle utenom en. Og hun har nå sagt ifra at hun har bedre å gjøre enn å leke med oss.

Jeg synes det er greit å kjenne seg selv såpass godt at man vet at man ikke vil trives, og ikke har noe til felles med de andre man er satt sammen med. Det morsomme i dette tilfellet er at hun har vært skikkelig ivrig etter å få vite det meste fra oss erfarne mødre fremfor å f.eks lese selv..Men nå har hun funnet noen som kan gi svarene hun vil ha utenfor gruppen. Det er jo fint for henne!!

Ha en fin dag jenter, mens vi koser oss på treff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint for henne, er ikke gøy å leke med noen man ikke vil leke med.

Men jeg synes at de burde prøve å sette sammen barselgr. litt etter om de er førstegangs eller har flere barn.

Selv ble jeg satt i en barselgr. hvor jeg var den eneste som hadde barn fra før, og det ble litt feil.

Jeg hadde jo vært igjennom det meste før, og mange av de hadde ikke holdt en baby før de fikk sin egen.

Skrevet

Kos dere på treff idag:-)

Vi er på besøk hos foreldrene mine nå, lille rosa og jeg...........etter å ha tilbragt gårsdagen i skytteltrafikk mellom do og seng...........jippi........:-(

Skrevet

Jeg husker den greia med den utrolig kjedelige barselgruppen. Tror det var første gang jeg skrev noe her inne da jeg reagerte på innlegget.

Det er en ærlig sak å velge bort noe man synes er kjedelig, men det er kanskje litt rart å ta med seg det man selv har behov for og så si takk for sist.

Jeg selv har begge gangene vært i blandete barselgrupper, første gangen var det to som var alene, vi var to som fikk vår første og det var to andregangsforeldre. Nå sist var vi tre førstegangsfødende, tre andregangsfødende og en tredjegangsmor. Synes det har fungert med blandingen. Har imidlertid ikke vært veldig stort aldersspenn, den siste gangen var det ingen på 20-tallet og det var egentlig bra.

Det er koselig med barseltreff! Vi lagde en egen gruppe i tillegg med damer her fra Oslo som hadde vært aktive i terminklubb her på Barn i Magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...