Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har begynt å våkne opp til x anntall ganger om natta. Han roer seg ikke før han får en flaske med drikke og han er tydelig tørst for jeg hører han sluker unna og flaska er alltid tom. Han drikker da ikke så mye på kort tid på dagen?

Off..........slitsomt og bleia blir alltid full og lekker, blir så sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er også nattedranker! Jeg setter alltid frem en flaske med vann som hun forsyner seg av. Hun er stor nok til å få tak i den når den står på nattbordet. Til og begynne med så var det kjempestri fordi hun kun godtok melk...noe mamma ikke var enig i! Har aldri syntes noe om melk og saft på flaska som nattservering. Etter en stund godtok hun vann uten protester....

Skrevet

Det er ikke godt å si nøyaktig hva det er som gjør ham tørst. Noen barn trenger mer tilførsel av væske enn andre, og det er gjerne om natten når kroppen er stille at den registrerer væskemangelen.

Mitt tips er å passe på at han drikker jevnt og trutt iløpet av dagen. Ha en morsom drikkeflaske tilgjengelig hele tiden, slik at det blir gøy og normalt for ham å drikke mer på dagtid.

Hva spiser han til kvelds? Kanskje du skal sjekke om maten er saltholdig...(gjerne sjekke om han får i seg for mye salt mat iløpet av dagen også)...og igjen, pass på at han får drikke nok til måltidet...

Kan han så sin egen drikkeflaske (slik som ikke søler) til å ha i sengen, slik at du slipper å gi den til ham i løpet av natten? Jeg vet ikke hvor gammel gutten er, men vet at mange praktiserer det med hell. Og så blir det bare ved eventuelle skift at du må opp. Du kan jo også vurdere en annen type bleie, som suger opp mer, slik at den ikke lekker....

(Nå slenger jeg bare ut det jeg kan komme på...kanskje noe kan være til hjelp...)

Om han fortsetter med det du opplever som ekstremtørste, ville jeg fått det sjekket av lege...sjekke at mineraler ol. er i balanse...

Skrevet

Han er 19 mnd. han spiser brød å vanlig middag, jeg salter ikke det noe særlig da. Tar på etter til oss som har behov for det.

Han har 100 vis av kopper,høye,lave,med bilde,uten bildet,sånn som ikke lekker osv.

Har en sønn til på 7 han også har en drikkeflaske ved sengen, men har aldrig vært borti så mye i løpet av en natt.

Han har tilgjengelig drikke hele dagen og forsyner seg av den, både vann og saft.

Har jo vært litt dum å gitt han melk på natta etter amming, men nå siden han ble frisk(infulensa) for 4 uker siden har jeg sakte begynt å vanne ut melka for å få en slutt på det da.

Off...er ikke den typen som bekymrer meg med det første, men føler det er unormalt mye. Håper han er en av de som trenger mye da.

Takk for svar

Skrevet

kanskje han er tett og sover med munne åpen da blir man jo trøst, lille gull er plaget med polypper og mandler og snorker :-), drikker mye pga av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...