vi blir 4 :o) Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 lillegutt har i tre dager nå hatt diare.. det har vel vært ca 12-15 bleieskift hvert døgn, og stumpen begynner å bli sår.. han spiser godt, og virker ikke plaget av dette, annet enn når jeg skal skifte på han.. noen som vet om det er noe man kan gi de små? han er bare 5 mnd.. så blåbærsaft og loff er litt tidlig )
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Gi morsmelk (om du har da:-)), sukkervann er sikkert også bra. La han få lufte rompa mye. Vask ham under rennende vann, bruk kun hånda -ikke klut som bare gjør ham ekstra sår. Klapp tørr/lufttørking. Sink salve kanskje? Eller kan hende krystallfiolett, som fås på apoteket:-) Ble visst flere råd enn du ba om, men sende de likevel:-))
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 akkurat vært gjennom det samme med min gutt (6 uker gammel) Han ble så sår i rompa at han flasset etterpå Vi lot ham luft tørke etter hver gang (noen bruker også svak sprut med hårføner har jeg hørt) og smurte med Inotyol salve hver gang. Gikk til slutt til legen og fikk resept på Daktacort. Usikker på hvor bra den virker enda da jeg bare har brukt den i 2 dager. Følg med om han blir ekstra slapp eller får grønn bæsj, da er det på tide å dra til legen og ta tempen hver gang. Det var rådene jeg fikk..... sånne små kan lett bli dehydrert
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Hei Har en jente på 8mnd som har diare har vel vart i snart 5 dage, har ringt Helsestasjon og vært hos lege, alt startet med spysyken, men er her at det blir sagt at man skal følge med på grønn bæsj, hun hadde den i ste det kommer jo nesten bare vann, men i ste var det lyse grønt.. jeg har jo fortalt Helsestajon at hun har det og som sagt lege, ingen som har bedt meg passe på om den blir grønn.. hva vil det si?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 jeg fikk vite at det da var mulig at han ikke fikk i seg nok næring, at det meste ble bæsjet ut. Fikk vite at jeg måtte ta kontakt med lege, legevakt med en gang han evnt. fikk grønn bæsj.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har merket at babyen kan ha grønnlig avføring når: - løk e.l -Når jeg har lite melk/økedager eller småen får for lite. -Når mor er syk....sikkert relatert til lite melk det også. Vanligvis er det rett og slett for lite opptak av næring som gir grønnlig avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå