Gå til innhold

Noen med peiling på atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har fått atopisk eksem i kinnene og på halsen, i tillegg til tørre flekker på armer og bein (men ikke eksem). Hvor lang tid tar det før det evt. kommer på hele kroppen? Synes det å smøre med feit krem ikke hjelper, det blir bare varmt og mer hissig... Tenkte jeg skulle prøve kortison, for det ER atopisk eksem.. Kan de vokse det av seg snart igjen, eller tar det flere år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg fram med ulike kremer, A-derma som fåes på apoteket hjelper oss, a-crem likedan. Mildison er en mild kortisonkrem du kan bruke også, når eksemet er på sitt verste er det kun den som hjelper. Dvs,den demper kun symptomene, den kurerer ikke desverre.

Vi har fått påvist at eksemen hans kommer som en allergi på melk og egg, som jeg da må slutte å spise også så lenge han ammer meg. Sitrus holder jeg meg også unna.

De kan vokse deg av seg, mange gjør deg:) Hos oss er det arvelig, så som meg vil han nok ha det hele livet, men det blir som regel mindre av det etter som årene går.

Bestill time til en spesialist! Lykke til! Se ellers forumet : eksem og allergi her inne

Skrevet

Sønnen min var veldig plaget fra 4 mnd til 5 år.Nå er det helt borte:)

Pappan hans er det værre med.Han fikk det i voksen alder.

Jeg har brukt mye A.creme og locobase.

Mått tydd til reseptbelagte kremer om vinteren:)

Skrevet

Jeg har selv atopisk eksem, og det har kommet og gått i perioder. Det mest vanlige tror jeg er at de vokser det av seg, men kan nok ta flere år. Det trenger ikke komme på hele kroppen, ofte er de samme stedene hvor eksemen vil blusse opp. Min erfaring at det du tilsetter innenfra er mye mer effektivt enn all verdens kremer og salver.Nå er hun jo veldig liten ennå, men etterhvert vil kosthold og vitamintilskudd være viktig. Få henvisning til hudlege, dersom fastlegen din ikke har god nok kunnskap på området. Kremene du smører med bør ikke inneholde alkohol, ellers må du bare prøve deg frem. Det som fungerer for noen, fungerer ikke for alle. Kortison bør du være forsiktig med, særlig i ansiktet. Hør på apoteket om hvor sterk salve du kan bruke når hun er så liten.

Lykke til:)

Skrevet

Ja, har ikke akkurat lyst å begynne med kortison siden hun er så liten og det er i ansiktet... Men det er jo fælt når de er så små, hun har jo ikke helt kontoll over armene sine, og jeg vet derfor ikke hvor mye det klør... Er nok arvelig her og, da faren har hatt det som liten :(

Får bare håpe det ikke blir så ille, har ikke vært hos legen enda, men tenkte å bestille en time snart. Har prøvd locobase feit krem, men skal prøve A-derma, har hørt at A-creme ikke er så bra pga noen farlige stoffer, men eksem er jo heller ikke så bra..

Takk for svar!

Skrevet

Jentungen har atopisk eksem. Jeg har prøvd forskjellige kremer, men de som har hjulpet henne desidert best er Avéne TriXéra og A-Derma Exomega. Disse demper utbruddene dersom du smører jevnlig, vi smører hele kroppen morgen og kveld.

Begge kremene får du på apoteket.

En annen ting som er utrolig effektivt, er klibad! Jeg bruker det når hun en sjelden gang får et hissig utbrudd. Kunne brukt det hver gang hun bader, meeen...kremen er liksom litt enklere til hverdagsbruk.

Oppskrift:

Kok opp en liter vann, ha i etpar never kruskakli, la trekke 30-60 min og sil vekk klien. Avkoket har du i badevannet, la ungen trekke 10-15 min. ;o)

Skrevet

Min baby har fått eksem i kinnene, armer, bein og hele kroppen i 3 mnd siden. Så gikk vi til kontroll til Rikshospitalet og lege ga resept med Betnovat med chinoform salve i første uker og etterpå byttet til Locoid 0,1% salva/voide. Og det gikk kjempefint nå. Vi er fornøyd med det. Vi bruker også A-Derma krem til nå. Bare prøv det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...