Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at barn som får erstatning kunne få grønn avføring. Jenta mi på 7 mnd har hatt det hele tiden. Men nå leste jeg nettopp i et nyhetsbrev fra pampers at man skal ta kontakt med helsestasjonen dersom barnet har grønn avføring over en lengre periode. Hun virker jo frisk og rask. Noen med erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal engste deg for dette. Grønn avføring er vanlig, og på HS vil de sikkert ikke si så mye mer til deg enn at du skal vente og se om det går over. Tar det mer enn en uke kan du jo kontakte dem.

Min gutt hadde grønn bæsj i 10 dager og på HS sa de at forkjølelse ofte setter seg på magen hos de små. innimellom passerer maten tarmen så fort at det tar farge fra gallen.

Nå vet ikke jeg om dette gjelder barn som får fast føde - jeg hadde dette "problemet" da han bare drakk mm.

Skrevet

mi får mm og har hatt grønn avføring av og til. var på helsestasjonen og ho sa at når det er grønt kan det vere i forbindelse med luft eller forkjølelse og sånt. men så veit jo ikkje eg korleis det er med erstatning..

Skrevet

Lillegutt har hatt grønn avføring hele tiden han. Har ikke tenkt over at det kan være farlig. Han er jo frisk og rask. Ikke akkurat nå da, for nå er han forkjøle, men sånn ellers. Har bare vært et par ganger de siste par månedene at avføringen ikke har vært grønn. han får mest mm og litt mme. Har begynt med grøt også nå de siste dagene da, men avføringen er ikke annerledes. Bare lukter litt mer.

Skrevet

Mitt barn har både grønn og senepsgul avføring,

hun har hatt bare grønn over perioder på minst 2 uker...

Engster meg ikke, frisk og rask. Har lest at grønn avøring kan bety at de har litt urolig mage, mens et annet sted leste jeg at grønn og gul er like vanlig...hm...tror ikke man skal lese så mye;-)

Skrevet

min er 6 uker har hatt gul avføring hele tiden. Litt grønt når han har hatt vondt i magen. har i det siste hatt diare, fikk da streng beskjed fra legen om å si ifra om avføringen ble grønn da dette kunne tyde på at han fikk for lite næring. Vet ikke om dette gjelder for så store barn som din, men det var min erfaring...... :)

Skrevet

Barn som får erstatning har grønn avføring, det er riktig. Hvis et mm-barn har utelukkende "spinatbleier", og dårlig vektoppgang, da kan det være at det ikke får nok ettermelk. Men en så stor melkeproduksjon hos mor er uvanlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...