Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Nå er jeg ganske så oppgitt. Ble endelig fridd til nå i januar, etter litt mas fra min side, vært sammen i 7 år. Samboeren ser ikke helt poenget med å gifte seg når man lever sammen som gift alikevel nemlig... Men han fridde da, mest for å glede meg tror jeg, med en ring jeg hadde sagt jeg likte, og datoen er satt. Så langt vel og bra! Men han er veldig lite engasjert, og blir mest sur når jeg prøver å snakke om bryllupet. Vet at han ønsker å gifte seg på Tinghuset med kun oss to, så alternativt ha fest senere. Dette har jo ikke jeg lyst til, vil i alle fall ha foreldre, søsken og nærmeste venner.Og har slett ikke lyst til å gifte meg i Tinghuset! Så var det det med penger da, han har ikke lyst til å bruke noe særlig penger på bryllup, det har ikke jeg heller, men vet det vil gå litt penger uansett da. Han klager hele tiden på hvor dyrt det er, og før han kjøpte ringene så var det mye fleiping om hvor dyre de var (de kostet 3000 for to, men jeg betalte 1000 av de). Så hva har skjedd nå da - joda, han har bestilt 14 dagers sydentur for 6000 kr - kun fly. Da hadde han plutselig veldig god råd... Rett skal være rett, det er en familietur, så jeg skjønner han har lyst til å være med. Jeg skal ikke være med da jeg ikke har mulighet til å få fri fra jobb. Men jeg vet ikke jeg, skjønner liksom ikke helt prioriteringene her... Og jeg valgte jo til og med den ringen jeg gjorde med hensyn til vår økonomi - tok de jeg synes var finest i forhold til vår prisklasse. Synes liksom det hele blir så feil... Tenker jo også på at man faktisk bør prøve å spare litt til bryllupet, og da er det kanskje ikke riktig å prioritere en såpass dyr sydentur akkurat nå, eller? Eller er det meg som tenker helt feil omkring dette? Problemet er vel at han ikke prioriterer bryllupet - og det gjør meg litt lei meg ja... Det betyr nemlig mye for meg. Betviler ikke at han er glad i meg altså - det vet jeg han er! Men det kan jo ikke være slik at det er bare meg som skal spare penger og planlegge...?
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Hmm synes du har vaert flink til aa forklare dette her, kanskje du burde vise ham dette innlegget saa han kanskje skjoenner hvordan du har det? Og saa kan dere prate om det etterpaa??
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Bryllup koster!! Det er bare opplagt. Og synes dere bør sette en spareplan sammen. Vi gifter oss nå om 3,5 uke. Vi har satt opp budsjett og laget egen bryllupskonto. Vi har lånt penger i banken og vi da, men det var jo mest fordi vi har pusset opp og fordi vi bestemte oss raskt. Mitt forslag er å ha en egen konto og at dere blir enige om en kostnadsramme og sette inn penger der etter behov. F.eks 1000 i mnd fra begge ell, og ekstra når feriepenger kommer.Kanskje må dere spare mer og..Synes han må bidra til dette. Og du har vært veldig nøktern mht. ringer også synes jeg. Skjønner at du vil ha et bryllup som DU alltid har ønsket. Har en venninne som bare jenket seg etter mannens behov, og det ble et lite bryllup, ikke utdriknigslag eller noe..Hun angrer fortsatt og føler seg snytt. Det kommer det lite godt ut av... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Det er det som frustrerer meg sånn også. Han har faktisk tatt de 6000 Kr av feriepengene, bedt om å få de utbetalt i forskudd... Vet jo at det kommer til å gå en del penger på selve turen også. Man må jo spise og drikke i løpet av 14 dager, så en 4-5000 Kr i tillegg går det nok. Og ser for meg at når han naå allerede har tatt ut feriepengene, så kommer de til å gradvis forsvinne - med mindre jeg får han til å sette de inn på min konto til sparing. Det er en mulighet. Jeg skulle i alle fall ønske han kunne spurt meg om dette først, før han bestilte turen. Og jeg hørte aldri noe om at han kunne ta ut feriepenger når det var nskk om å kjøpe ringer... Jeg få bare håpe jeg kan klare å få ham til å forstå at vi må spare hvis det skal bli noe av.
mammatilsommeren Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Hei du! Føler meg deg og skjønner du føler deg litt satt til side....det er så utrolig kjedelig når han ikke bidrar til noe som er for dere to, men bare han!!! Så ego synes jeg. Både jeg og kjæresten jobber ræva oss for å klare å klare å spare det vi kan. vi ser fram til den store dagen og det inspirer. Jeg synes bare at hvis han virkelig vil gifte deg med deg, så bør han ofre vel litt og pluss til....det er tross alt din store dag!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Hele 14 dager til syden- og attpåtil uten deg?? Og ikke engang diskutere om dere hadde råd til det/prioritere det ? Uff, dette syntes jeg var skikkelig dårlig av han..At du godtar det!! Men de tenker vel ganske annerledes enn oss disse mennene;( Jeg er fantastisk heldig der- min kjære har nok penger på en sparekonto, dette fortalte han da vi skulle begynne å planlegge bryllupet.. Så jeg lar han mer enn gjerne få ta en golf tur til syden nå like før bryllupet.
♥Snulder Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Ut fra det du skriver, så er egentlig svaret gitt på hvorfor han prioriterer som han gjør. Sydentur har han lyst på og bestemt selv mens bryllup er det du som vil og har bestemt. Jeg tror simpelthen bare at du er litt mer engasjer i å ordne og snakke bryllup enn det han er. Det kommer sikkert etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Det har du nok rett i. Men er jo litt trist da, dersom det er bare meg som er interessert i aa gifte meg. Er kanskje like greit aa la vaere dersom han uansett ikke bryr seg om det eller er interessert i aa legge opp penger til det? Jeg har i alle fall ikke lyst til aa ende opp med aa betale hele herligheten selv... Han sier jo han vil gifte seg, men oppfatter det som om det er stor forskjell paa teori og praksis her. Hvordan klarer dere aa faa mennene interessert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå