Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #26 Skrevet 21. mars 2007 Jeg er 23 uker paa vei, 165 cm hoey og veier naa 84 kilo. Begynte paa 81, saa jeg har lagt paa meg 3 kilo saa langt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #27 Skrevet 21. mars 2007 Hei:) jeg lurer på om dere som er 20+ uker på vei....hva gjør dere for ikke å gå opp mer enn 3-4kilo? spiser dere sunt osv? Jeg er livredd for å legge på meg like mye som sist,for jeg har ennå ikke klart å ta av meg de kiloene..... svigerinnen min la bare på seg 4-5kilo....! men hun var overvektig. ikke noe stygt om overvektige. er det selv...men hun hadde liksom nok å ta av.. skjønner dere? legger du mindre på deg når du går gravid om du har litt ekstra å ta i? noen som har erfaring???
camillah 2 små Skrevet 22. mars 2007 #28 Skrevet 22. mars 2007 Jeg er 18+4 og veier 97,5. Har gått opp 2-3 kg, omtrent. Planen er å holde vekta så stabil som mulig, siden jeg er ganske overvektig! Overvektige trenger ikke å legge på seg så mye under graviditeten, forresten, bare så det er sagt. Men det betyr ikke at det er så lurt å gå på slankern, det kan barnet få lide for! Sunt kosthold og trening, det er det eneste som hjelper, så klart! Jeg skulle bare ønske at jeg klarte å holde meg unna sjokoladen.....................
~ms_freia~ Skrevet 22. mars 2007 #29 Skrevet 22. mars 2007 Uke 34 + 5 162 cm og 104 kg...lagt på mæ heile 3 kg sia æ vart gravid:p
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #30 Skrevet 22. mars 2007 Det var jeg som la inn innlegg rett foer deg. Jeg bor i USA, og her foelger legen min veldig med paa vekta ved kontroll hver 4. uke. Jeg har faatt beskjed om aa spise sunt og at det er rett og riktig at jeg skal gaa opp noen kilo (6-10 kilo totalt er det som her blir anbefalt i USA for de som er noe overvektige, og under 6-7 hvis man faller i fedme kategorien), men at dette ikke er tiden for aa hive innpaa seg av alt man vil ha. Tror det med at jeg blir veid hver 4. uke pluss at hun foelger med faktisk er litt motivasjon--pluss at mannen min er veldig redd for at jeg skal utvikle svangerskapsdiabetes og da har jeg faatt litt ekstra motivasjon for aa ikke spise noe saerlig soetsaker. Han er veldig til aa "passe paa"--spoer hver dag om vi skal gaa tur sammen f.eks. Han er flinkere enn meg...og det smitter over... Saa forskjellen fra foer jeg ble gravid og til naa er vel rett og slett den at jeg har kuttet ut soetsaker--spiser bare det en skjelden gang. Foer jeg ble gravid hadde jeg veldig soethunger. Ellers spiser jeg nok mer enn jeg gjorde foer--men man forbrenner jo ogsaa 300 kalorier mer om dagen f.om 2. trimester, da. Tror ogsaa at man ofte legger paa seg mindre hvis det er noe aa ta av fra foer--men det varierer sikkert veldig fra preson til person.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #31 Skrevet 22. mars 2007 Ville ogsaa tilfoeye at tipset jeg har faatt av legen min er aa spise 5 smaa maaltider om dagen, og proteiner til hvert maaltid. Da holder blodsukkeret seg jevnt. Dette er IKKE tidspunktet for aa gaa paa slankern--hovedsaken er aa spise sunt, og at alt man spiser naar man er gravid er fullt av naering. Spis til du er mett, soerg for proteiner til hvert maaltid, og kutt soetsakene er mitt raad.
Papegøyeblomst Skrevet 24. mars 2007 #32 Skrevet 24. mars 2007 Er i uke 17+5, 170 cm høy, og veier 98kg.... Veide ca 85 da jeg ble gravid, og vekta har eksplodert etter jeg slutta å røyke, så regner m at ca 10 kg er pga dette..... Men nå har oksehungeren gitt seg, og jeg spiser normalt og så sunt som jeg klarer... Håper ikke jeg legger på meg så innmari mye mer...
Ellen81 Skrevet 24. mars 2007 #33 Skrevet 24. mars 2007 Jeg kjenner jeg blir en smule provosert av de "frøknene" som veier 70 kg som bare er innom, for å ikke skulle vært det. Horfor skriver du innlegg da? *mumle noe som ikke er så pent!* Jaja, selv så er jeg nå i uke 28, og vekta viste 138 kg tidligere i dag. Det er 2 kg mindre enn i begynnelsen, så det er jo greit. Tror ikke at overvektige legger mindre på seg under svangerskapet, men det skjer kanskje noe metalt når man blir gravid? Selv er jeg håpløs til å trøstespise, enten jeg er litt lei meg, eller når jeg er glad eller det er mye god mat/kaker fremme. Klarer ikke sette grenser for meg selv, og da blir det slik som det er med vekta. Men, etter at jeg ble gravid, har jeg blitt mye flinkere til å sette grenser for meg selv. Så da har vekta gått ned også Håper jeg klarer å fortsette å sette gode og fornuftige grenser for meg selv etter fødselen også. Hadde vært så godt å kommet seg under 100 kg i hvertfall.... Men, tiden vil vise Baby i første omgang nå..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #34 Skrevet 25. mars 2007 Enig at de som har tenkt aa bare gaa ned et par kilo ikke trenger vaere her inne--men hva med de av oss som er rett under 90 kilo og kanskje er litt korte? Jeg er en av de som skrev tidligere--veide 81 kilo da jeg ble gravid og 84 naa. Men saa er jeg ogsaa ikke saa hoey--165 cm, og start BMIen laa paa 29--og dersom man regner BMI i graviditeten ligger den naa paa 30. Strengt talt hoerer jeg vel ikke til her, men jeg er likevel ca 20 kilo over det jeg burde vaert og tror jeg sliter med mange av de samme tingene som de av dere som veier mer. Men hvis noen blir provosert av at jeg er her trenger jeg ikke aa skrive innlegg... Faar jeg lov aa vaere her?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #35 Skrevet 25. mars 2007 Herregud... bare blås i det! Er mange såre og hormonelle mennesker her inne. Selv er jeg en av de største på denne tråden, og kan ikke forstå at folk skal sette en grense og bestemme om du føler deg stor eller ikke, eller om du hører hjemme!? Greit at forumet heter 90?+ altså, men det må jo være rom for de som føler at de tilhører her! Men å stikke innom bare for å fortelle, som som ei oppi tråden her, at hun veide 70 kg og ikke hører hjemme her kan jeg ikke se vitsen med,men men... henne om det! Bare å være her du anonym hvis du føler deg hjemme her:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #36 Skrevet 25. mars 2007 ikke første gang denne diskusjonen er her for å si det sånn heller... bare så du vet det! Bare kos deg her inne du:) hilsen anonym over:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #37 Skrevet 26. mars 2007 Dytter denne opp til henne som lurte på vekt etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå