Gå til innhold

Hvordan sitter babyene deres i bilsete?


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Magnus sitter foreløbig kjempe fint. Har tatt ut alt av ekstraputer, og han kan nok bruke det en stund til...det vil si i 3 kg til, (håper det går en stund før han er oppe i 13 kg!)

 

Men har begynt å titte på sete nr.2, og synes det er kjempe vanskelig. Har dere begynt å orientere dere om hva dere skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj der minte du på meg noe! Har ikke tenkt tanken på nytt sete enda vi. Guri er litt over 7 kg nå, men tror setet vi har er opp til 13 kg. Men merker jo at beina kommer utfor snart. Vi har Britax med isofix base, og viss vi skal fortsette med den må vi vel ha britax videre også tror jeg. Har egentlig ikke satt meg inn i det, det var sambon som kjøpte utstyret mens vi var på sykehuset:o)

Men takk for påminnelsen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har Akta Graco bilsete med base, og sitter veldig greit i det, men merker at beina hennes liksom stanger litt mot seteryggen, så jeg føler liksom jeg må bøye beina hennes littegrann når jeg har satt henne på plass. Virker jo litt feil, syns jeg, men hun er jo altfor liten til å bytte sete enda. Hun veier knappe 8 kg og er 68,5 cm lang, så hun er jo ingen kjempe heller. Syns det er litt rart at det skal begynne å virke for lite allerede - ikke går det an å forandre på vinkelen på setet heller i og med det står i den basen.

 

Hmm..jaja, hun klager jo ikke da. Hun liker å kjøre bil, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foressten så har vi Recaro bilsete som sete nr 2. Kjempefornøyd med det til Elias. Kommer høyt opp i setet så det går an å se ut og det kan tiltes bakover om barnet skal sove. Men det står med kjøreretningen da - og det er det jo ikke alle som vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MED kjørerettningen....Hvilken monstermamma er du!??? Vil du ikke det beste for barnet ditt osv osv

 

hihi Unnskyld, måtte bare!!

 

Recaro, har ikke hørt om det før, vet du hvor man får kjøpt det?Og hvor mye koster det? Er det lett å montere?

Vi bytter mellom 3 biler og må ha et som ikke er for vansklig å ta ut og inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knegg. :)

 

Vi har verdens "beste" familiebil, To-dørs Ford Fiesta...... :P

Men vi har If-avtale på seter, vi får nytt når det gamle blir for lite. Som er nå snart. Håper det går an å koble ut airbagen framme da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Recaro setet kjøpte vi på Bilutstyr AS - og det kosta rundt 1800 tror jeg. Det er veldig enkelt å ta ut og inn og jeg er kjempefornøyd med det. Som sagt kommer barnet ganske høyt opp allerede som liten og det følger med gode sideputer for hodet! Dessuten er det kjempeenkelt å ta fra hverandre trekken for å vaske dem og sånn! Fin farge er det å - sort og grå :)

 

Å, ja - jeg er en skikkelig monstermamma :) Men snuppa sitter da enda "riktig" vei da...enn så lenge :)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...