Labbetøs Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jenta mi er 7 uker gammel, og nekter å ligge på magen. Jeg prøver å legge henne på magen litt hver dag i øyeblikk hvor hun er i godt hummør, men det hjelper ikke. Hun blir bare grinete og gråter med en gang. Hun prøver ikke engang å løfte på hodet, men det rare er at hun løfter på rumpa!! Herregud da, hun er jo bare 7 uker gammel. Hun spreller beina under seg, og åler rumpa opp med ansiktet godt plantet ned i teppet. Bør jeg gjøre noe med dette? Hvordan få henne til å løfte hodet og trene nakke og rygg?? Har forsøkt å motivere henne med å ha noe foran henne som hun kan se på hvis hun hever hodet litt.
så var vi 4 Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Du kan legge henne på magen nedover armen din. Da trener hun nakke/rygg. Vi måtte gjøre det med martin i begynnelsen for han nekta rett og slett å ligge på gulvet.
Visanto Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Helt normalt. Hadde samme problem her. Men det kommer seg. Prøv å ha henne liggende på brystkassa di (evt. la pappaen gjøre det, for de har større brystkasse;), mens du sitter litt "nede" i sofaen. Det gjør samme nytten. Ikke stress, alle barn er ikke like interesserte i å trene hode, men det ordner seg!! Trust me!!
DiddiDaddi Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Du kan forsøke å legge henne på brystet ditt når dere f.eks ligger litt oppreist på sofaen, de liker å se på ansiktet til mamma, og da vil hun samtidig få trenet nakke og rygg. Vi fikk dette tipset, og snuppa vår har blitt sterkere etter å ha kikket mye på oss.
Labbetøs Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2007 Ja vi får trent nakken hennes. Det jeg lurte på var om jeg burde gjøre noe med det at hun står på kne. Sikkert litt klønete formulert i hovedinnlegget, men... Jeg lurer på om jeg burde gjøre noe med det at hun står på knærne. Er litt redd hun skal belaste rygg/bein eller noe for mye siden hun er så ung.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Trenger ikke gjøre noe med det. Ting de gjør helt uten hjelp er de sterke nok til å utføre... Og det belaster ikke spesielt mye, prøv selv;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå