Gjest Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Har ikke hørt noe om dette fra jordmor/lege. Hva er grunnen t at noen har behov for innvendig ul?
Enitsirk79 Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 På innvendig UL kan de se andre ting, som f.eks om "åpningen" har begynt å åpne seg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Er ikke dette mest vanlig hvis man må ha UL helt i starten da? Babyen ligger da så langt nede at det er vanskelig å se den med utvendig UL.
VinterSol+2 Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 innvendig ul brukes ofte i første trimester, dersom der er mistanke om graviditet utenfor livmor, eller MA. Da er embryo så lite at det ikke kan sees på normal UL, som regel kan man se fostersekkens plassering, og om hvorvidt hjertet banker (fra ca uke 7) Da stikker gynekologen en dildolignende probe inn i deg og sjekker. Jeg har selv desverre måttet til innvendig UL to ganger; første gang sendt avgårde i hui og hast med taxi fra legen fordi han mistenkte exu, og andre gangen fordi de ikke fant liv første gangen, så for å bekrefte/utelukke en MA. Heldigvis var alt i orden, men ikke fantastisk opplevelse akkurat.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 takk for oppklarende svar! Må få med meg alt:)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Brukes også ved forliggende morkake, for å måle avstander mellom morkake og mormunn.. =)
Caelyn Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Jeg fikk innvendig UL og gyn us fordi jeg aldri hadde hatt sånn us før og fordi vi ikke hadde anelse om hvor langt jeg var på vei. Hadde ikke noen mens å gå ut ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå