Gå til innhold

Har tulla masse med Cerazette, ops...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, jeg skulle begynne på Cerazette, og gafla i meg pillene i god tro på at jeg gjorde det riktig. Nå ser jeg imidlertid at (fjern av ammetåke som jeg er), jeg har tulla fælt med rekkefølgen! Blir vel en søndagspille eller noe sånn i morgen.

Vet dere om det er samme innhold i alle pillene, slik at det på en måte ikke spiller noen rolle i hvilken rekkefølge jeg tar dem? At det er nok å ta en hver dag type ting? ( Nå ja, når sant skal sies har jeg nok glemt en tablett og, det står en enslig en midt på brettet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke sikkert ang. innholdet, men jeg vil tro det er likt. Og at dager og piler kun er ment som hjelp slik at en ikke skal gå i surr. Nå ser det jo ut som det ble surr for deg da, så blir jo spennede å se hva som skjer ;-)

Lykke til på neste brett!

Skrevet

Det ser jo ut som om alle pillene er like, og da antar man jo at de inneholder det samme. Hadde det vært 'jukse piller' hadde de vel hatt farge eller vært markert på brettet på annen måte. Har du glemt en pille, så tar du den med engang du husker på den neste dag eller ved senere tidspunkt, ikke hopp over den.

Skrevet

Samme innhold i alle pillen, så ingen skade skjedd!

Skrevet

Om du har 28 piller er 7 av de sukker piller som du skal ta når du skal ha/ har mensen.Derfor skal en bruke de etter dagene,viktig står det i bruksanvisningen :0)

Lykke til videre,bruk kondom i tillegg om du ikke vil bli gravid.Til neste brett for sikerhets skyld.

Skrevet

beklager Idefix, men her tar du feil. Når det gjleder piller som Cerazette og bl.a Jasmine så er det samme innholdet i alle pillene. spiller derfor altså ingen rolle om hvilken pille du tar på de enkelte dagene, det som er viktig er at du tar en ny pille før det har gått 36 timer siden sist du tok en.

I andre p-piller,Trionetta 28 f.eks er det derimot forskjellig innhold i pillene, og som du sier bl.a noen sukkerpiller.

Skrevet

Aha sorry,da sa legen feil til meg ,han sa jeg måtte være påpasselig med å ta de rett,har bare stappa de i skapet jeg, så da misforstod jeg vant med 21 piller jeg..misforstod .men har lest paknings veiledninga nå og der står det at en skal bruke kondom til neste brett om en glemmer en eller flere piller.

Skrevet

Hm, sikker på at du har Cerazette??? På felleskatalogen står det nemlig at man bør bruke kondom de neste 7 dagene hvis man glemmer en pille, ikke at man skal bruke kondom til neste brett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...