Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg/ dere? Har lest om deg og er veldig nysgjerrig på hvordan utviklingen går. Håper det står bra til!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hege.

Så koselig! Joda, jeg er 25+3 om noen minutter...så tiden snegler seg sakte av sted. Men for hver dag er jeg takknemlig for at han ligger i magen min. Jeg har hatt lekkasje i over sju uker nå og det ser ikke ut til å stoppe å renne vann. Det som er litt verre er at det i to dager nå har vært blod i vannet som lekker ut. Heldigvis har jeg ikke hatt rier i den forbindelse. Og heller ingen infeksjon. Så jeg snegler meg av gårde. Blir vel liggende lenge på sykehuset tenker jeg. Jaja, det er verdt det. Når bare Lillebror klarer seg så får vi holde ut litt avstand mellom oss. Gjesp så trøtt jeg ble...

Skrevet

DET var godt å høre at han fortsatt holder seg der inne!! ;-) Og man må bare tenke som deg at for hver time, dag han er der inne så er sjangsene bedre og bedre!! Jeg har en følelse av at dette går veldig bra! Jeg kan ikke selv forestille meg hva du går gjennom 100%, men NOE kan jeg hvertfall;) Jeg fikk selv morkakeløsning i uke 35 og alt var veldig traumatisk...... ting var feil i mange uker der inne, så egentlig skulle hun vært ute lenge før, men legene gjorde noen bommerter kan man si!

Så jeg krysser fingre og tær for deg!! ;-) Håper dagene går greit på sykehuset også..

Skrevet

Nok en dag er gått. Jeg er kommet til 25+4 nå. *opp med tommelen*

Dagen i dag har gått ganske greit med 2 besøk og litt håndarbeid. Og selvfølgelig bimming. Godt å ha BiM og DiB nå. Tidsfordriv.

Ellers så er formen ganske bra.

Hørtes dramatisk ut med datteren din da? klem L.

Skrevet

Snart 26uker da!! :-) Vet de hvor mye babyen din veier nå eller?

Ja her gikk det unna med min fødsel! hehe... 3mnd. før termin begynte jeg å ane ting.. jeg fikk plutselige "hugg" i høyre side titt og ofte.(som jeg senere fikk vite var infarkt i morkaka) Vi vanka ofte på fødeavdelingen, men "alt var jo så bra", sa de. Hadde masse STERKE kynnere veldig ofte som jeg tok for rier. Ultralyd etter ultralyd.. neida! alt så så fint ut så! Så det galt en natt, hadde masse rier hele dagen, men trodde det var som før at det ikke var noe galt -men den siste natta våknet jeg av at jeg silblødde!! Så det ble ambulanse i all hast og katastrofe KS. Hun veide bare 1900gram 5uker før termin, noe som er ganske lite. Og denne opplevelsen plager meg den dag i dag! Og i dag er dattern min 18mnd. Det går kjempe bra med henne heldigvis! Men jeg har hatt problemer med å takle alt. Men det begynner å gå bedre. Det plager meg veldig at legene ikke tok mer tak i meg -at de så på meg som "hysterisk førstegangs fødende". Har senere fått vite at hver gang jeg kom på føde avdelingen så hadde de notert seg at de TENKTE det kunne være en morkake løsning, men ingen sa noe til oss! Det er jo helt utakseptabelt! Plus at ingen tok tak i det at hun var så litta og magen min vokste ikke noe særlig de siste 2mnd. Så det er så mye som kunne vært unngått! Og det er synd.... men jeg skal ikke la det stoppe meg hvertfall, vil jo ha flere barn :-) Og da er jeg mer klok, og jeg får kjempe oppfølging, men på et helt annet sykehus! hehe..

Så det var min historie :)

Håper du får en fin dag! Fredag og greier! Er det St.Olavs du ligger? Sitter her i Oslo jeg, men sender mange GOD HELG tanker helt opp!

Klem Hege

Skrevet

Hei Hege:)

Blir forbanna jeg når jeg leser innlegget ditt. Legene virker som de var så likeglade?! Her fikk jeg også sånn likegyldig mottakelse da jeg kom tilbake etter to dager hjemme. Fikk en stor dose vann den natta hjemme. Jeg har jo hatt lekkasje i over 7 uker, men det kom mye altså. Så jeg ble redd for påfølgende rier. Og vi kjørte til St.Olavs igjen. Det virket da som om "du har jo ikke rier dette går da bra", i en likegyldig tone. -Jeg vet at stor vannavgang kan føre til rier, men hvor snart riene kommer etter vannet aner ikke jeg! Og vi bor tross alt 1 time unna sykehuset. Skulle jeg da ventet og risikert dødfødsel???? Bedre 10 ganger for mye inn på sykehuset enn at det skjer noe sånt. Det er du som pasient som må lide for det. Legene har glemt deg dagen etterpå.

Godt å høre at du er optimistisk til neste gang. Bare stå på krava! Grev og spør om alt du lurer på. Det er det du tjener mest på. Ikke la deg avfeie så lett.

Historien din var så alvorlig at jeg skjønner godt at du har hatt mange tanker i ettertid. Har du ikke fått oppfølgning etterpå, til å gå igjennom alt? Klart at det må ha vært en traumatisk opplevelse. Morkakeløsning er farlig for både mor og barn.

Håper du får en fin helg sammen familien din. Klem Lone

Skrevet

VIPS! Der var helga over snart.. babyen fortsatt på riktig plass? ;-)

Nei, har ikke fått noe som helst oppfølging eller forklaring av sykehuset. Jeg fikk forklaring over ett år senere på initiativ av meg sjøl! De har driti seg ut vettu, og har dekket over det med all sin makt. Opplevelsen med alt det vonde går jeg i terapi for å komme meg gjennom. Orket ikke med en gang etter fødsel, dvs jeg hadde nok hatt godt av det hvis noen hadde "pushet" på på sykehuset f.eks. Men neida... så knekken og reaksjonen kom en del måneder etterpå -jeg gikk rett og slett rett på veggen! Og driver enda å jobber meg ut av det. Har kommet langt hvertfall :-) Men det gir en støkk altså! Herregud...uff a meg.. Tilbyr de noe som helst form for hjelp på sykehuset for deg eller? Ønsker deg en gooood søndag! Stå på! :-)

Klem

Skrevet

Hei Lone!

Nå blir jeg bekymra...... er alt vel? :-) Eller har det skjedd noe?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg? Har ikke hørt noe på en stund, er alt bra.

Skrevet

I går skrev jeg to innlegg her men begge ble borte så nå prøver jeg igjen.

Jeg har snoket på bim fordi jeg også ble bekymret og kom over dette:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8224323

Så alt går fint ser det ut til :o)

Skrevet

Er det mulig, nå rødmer jeg her, ble skikkelig varm........ åssen er det mulig. Jeg leste jo nettopp denne tråden og ingen av svarene mine var der, og nå er det 3 svar fra meg. Piinlig....

Skrevet

He he, tror det er flere enn deg som har hatt problemer med at innlegg ikke ble lagra. Kom over det samme et annet sted tidligere =)

Men så godt å høre at det går bra med henne =) Har lurt på det selv, etter at det ble så stille fra henne her inne.

Takk! ;-)

Skrevet

Hei Jenter!

Beklager at jeg ikke har vært innom og sett svarene deres på en stund. jeg er mye på mitt eget trimester, som nå er blitt 3.tri!

Jeg er 28+2 i dag og er så takknemlig for at Lillebror fortsatt holder seg i magen min! Han er aktiv og vannmengden er innenfor det normale nå sa legen mandag.

jeg er fortsatt innlagt ved St.Olavs og kommer til å være her til fødselen i uke 34 (dvs 30/4 og den uka). De tør ikke sende meg hjem da jeg bor over en time fra sykehuset. Har hatt to raske fødsler før så...

Håper dere har det bra. jeg er kjempeglad for all den responsen jeg har fått her inne. Det er så bra at dere som har opplevd premature fødsler og barn deler kunnskapen og opplevelsen med andre. jeg kan jo prøve å forestille meg hvordan det vil bli, men jeg vet ingenting.

Send gjerne post til meg, det setter jeg stor pris på. Jeg svarer alltid på det som kommer i postkassen.

I dag får jeg besøk av ungene og samboeren. Gleder meg som en unge. Skal bli godt å bare klemme ungene igjen. Har ikke sett datteren min på over en uke. Hun har hatt feber.

Stor klem Lone

Skrevet

Så godt å se at det går bra med deg!!

Krysser fingre og ønsker lykke til :-)

Skrevet

Er 29+0 i dag og har vært på den ukentlige UL.Alt bra med lillebror. Masse vannlommer og han hadde fint utviklede organer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...