72-modell Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Jeg var på 6-ukers kontroll med lillegutt idag og da mente helsesøster at man kan klare å få rutiner på søvnen til så små barn. Jeg har tenkt at det ikke er mulig, jeg er jo på gutten vår at han fram til nå ikke har sovet til faste tider osv, men nå begynner dagene å bli litt likere. Fram til nå har jeg lagt ham for natten når jeg legger meg, sånn ca. 22.30, men skulle gjerne ha lagt ham tidligere, så jeg får litt voksentid... Er det noen som har faste rutiner nå, som fungerer?
MammaDilla Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Min lille prins er fire uker i morgen, og jeg har så smått begynt med litt legge rutiner. Når kl er ni, går jeg igang med kveldsstell. Når han har fått ren bleie og pysj på, går vi oppigjen i stuen, for da er han veldig våken. Så bruker jeg en god halvtime til kos og sang.(sliter han på en måte litt ut før han skal sove) Når kl nærmer seg ti, går vi ned på soverommet, og jeg ligger i sengen og ammer han. Når jeg ser at han begynner å bli mett og søvnig, kobler jeg han av puppen og legger han i sengen. Nå skal det legges til at han er lett å legge, men rutinene gjør det nok enda bedre Vi har stortsett voksentid fra halv elleve og til vi legger oss rundt midnatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå