Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Har søkt arbeidsgiveren min om ammetid slik at jeg kan opprettholde ammingen med ungen min. Vi skal visst ha rett til inntil 1 time hver dag til dette. Lurer på om vi kan regulere denne timen selv (enten begynne senere på jobb eller gå tidligere) eller må den legges til midt på dagen.Noen som vet?
storesøster og lillebror Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Jeg jobber som lærer, og får inntil 2 timer ammefri per dag. Jeg har ønsket å starte litt seinere og gå hjem litt tidligere. Begynner å jobbe etter påske, og da er lillefrøkena nesten 6 mnd. Tror du får velge selv når du vil amme.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Får også 2 timer når den tid kommer.Mener man kan bestemme selv når man vil ha den,det skal jo passe med ammingen ikke sant.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Synes det er sårt at dette ikke gjelder dem som ikke har fast jobb...Da er man jo ikke så attraktiv som ekstravakt....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Dette er det som står i Arbeidsmiljøloven: § 12-8. Ammefri Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag. Du bør nok ta kontakt med arbeidsgiver og sjekke, for noen steder vil det jo komme an på arbeidsoppgavene hvordan det er mulig å ta ut ammefrien også. (Hvis du f.eks jobber et sted med turnus, og det er rapporter på starten og slutten av vakta vil det jo neppe være mulig å begynne senere eller gå tidligere) Jeg har en kontorjobb der jeg kan legge opp i hvert fall deler av dagen selv, og har avtalt med arbeidsgiver at jeg organiserer ammefrien slik det passer best for meg, men vet ikke om alle arbeidsgivere er like "greie".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå