TM2006 Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Når begynte dere å bruke vippestol til "podene" deres? Vet de sier på HS at man skal være forsiktig med bruk av disse, men de står jo fremme i et hvert småbarnshjem...... og man begynner jo selfølgelig forsiktig!
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Med en gang, tror jeg. Har aldri vært noen favoritt for småtten, så her ble den pakket bort relativt kjapt.
Solita 79 Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 har hatt den fra han var nyfødt. Han satt kanskje i den 5 ganger 5 min de første 3 måndene, men etter det har han sittet i den når vi spiser middag, så er han liksom litt med han også. nå når han har begynt med grøt sitter han i den når han spiser også. Tror ikke det er noe farlig for en baby og sitte litt i en vippestol. Men blir det veldig mye og på bekostning av og ligge på gulvet og få lære seg og bruke kroppen blir det noe annet. Er vel helst det HS mener med at man skal være forsiktig?? kanskje?
Perleblomst Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Har snakket med en fysioterapeut om dette og ideelt sett bør ikke babyer sitte i vippestol før det er en dyd av nødvendighet som i forbindelse med mating. Og barn med en favorittside har lett for å gå inn i den hodestillingen de ikke skal/mot favorittsiden når de blir støttet kunstig opp i en vippestol. Men ,alt med måte....et kvarter om dagen skader ikke, og dersom bayen får ligge mye på rygg og mage ellers burde det vel ikke være noe problem. Vi må jo ikke bli overhysteriske heller,vet mange ikke hadde" klart seg" uten!
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 ifg min HS er det ikke farlig å ha barnet i vippestol lengre tider også... eneste grunnen til at man ikke skal gjøre det er at barna blir mindre stimulert enn om dem ligger på gulvet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå