Gå til innhold

Hvor lenge lar dere barna ligge å skrike ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge lar dere barna ligge å skrike når det skal sove? Hva gjør dere for å roe ned? Min sønn på fire mnd skriker forferdelig (jeg tror han blir fort overtrøtt) og er vanvittig vanskelig å roe ned...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er også 4 månder. Suttre kan han få gjøre en stund, ca 15 min før jeg går inn til han. Men skrike. aldri. Noen ganger sovner han helt uten et pip her, noen ganger suttrer han litt, men hører det er for at han ikke finner roen helt. Men skriker han tar jeg han opp og roer han ned eller gir han pupp eller bysser litt. Er han overtrøtt har jeg ikke hjerte til og la han ligger der og skrike. I hvertfall ikke en så liten baby

Men det er meg

Skrevet

Skrike lar jeg henne helst ikke gjøre, må være om jeg er på do eller midt i middagslaging og da i max 2 min! Hun skriker seg helt bort dersom hun først begynner og da sovner hun ikke.

For å roe går jeg inn og synger nattasangen en gang til, holder henne i hånda, stryker på hodet etc. Er hun veldig sint så tar jeg henne opp og bysser litt til hun er rolig igjen og legger henne ned.

Skrevet

Jeg lar ikke babyen min ligge alene å skrike.

Skrevet

Det samme som tillab - bortsett fra at jeg ammer henne i søvn igjen når hun våkner - max 2 min dersom jeg virkelig ikke kan gå bort til henne med det samme.

Skrevet

Kommer ann på skrikinga. Er det bare sutring og klaging lar jeg henne ligge (hvis hun skal legge seg), skriker hun opp går jeg inn til henne... Men nå er mi 8 mnd da...

Da hun var 4 mnd var det kun byssing/pupp som virka. Ellers roa hun seg ikke i det hele tatt...

Du lærer fort å høre forskjeld på skrikinga! Men å la h*n lige å hyle på seg panikk er ingen vits i, da tar det bare lenger tid å roe ned babyen uansett =)

Vår har aldri vært noe flink til å legge seg/sove, men det begynner å komme seg. Så du får bare ha lykke til videre =)

Skrevet

Lar ikke henne å skrikke, ellers blir hun overstimulert.får å lov å sutre maks 2 min, før gør vi på rommet.

Skrevet

Anonym; du er aldri alene med babyen og må på do du da kanskje?

Heldiggris!

Skrevet

Tre-fire minutter, kanskje. Hender ofte han finner roen igjen selv, så det blir bare verre hvis vi går inn med en gang. Er det snakk om illskriking, så går vi selvsagt straks i tilfelle det er noe galt som har skjedd.

Skrevet

Takk for gode råd. Mulig jeg har latt han ligge litt for lenge, slik at det bare blir verre. Dette er noe han har begynt med nå i det siste, så kanskje det bare er en periode.

Skrevet

Jeg hører når sutringen går over til sint grining, for da blir han vanskelig å roe ned.Da dytter jeg inn smokken og sier natta, sove nå. Og det går til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...