Gå til innhold

Dere som hadde endetarmsruptur under fødselen, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært på etter kontrollen...den som er 1 år etter? Når fikk dere innkaling? Er 11 mnd+ 1 uke siden jeg fødte, enda ikke fått innkalling fra sykehuset. Og hva skjer på denne kontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg var på kontroll 13-14 mnd. etter, hvis jeg ikke husker feil.. Husker ikke helt, men fikk kanskje innkalling 14 dager før. Grudde meg skikkelig til undersøkelsen, men det gikk egentlig helt greit. Legen undersøkte at alt så bra ut på utsiden, og undersøkte endetarmsmuskelen innvendig med ultralydstav. Var ikke vondt, men jeg syns alltid den type undersøkelser er ekkelt/ubehagelig. Etterpå hadde jeg en samtale med legen. Ble spurt om hvordan jeg hadde hatt det i etterkant av fødselen, om jeg hadde noen plager nå, om det var noe rundt fødselen jeg følte jeg ikke hadde fått bearbeidet og ønsket å snakke om, eller om jeg hadde andre spørsmål. Veldig ok egentlig.

Skrevet

Jeg var på 6 mnd kontroll jeg! Skal man på 1 år også?

Skrevet

Jeg var bare på 6 måneders kontroll. Og siden alt var bra, så skulle det ikke noen flere kontroller til.

(Men nå har jeg da også født et barn til etter denne rupturen da) Og da gikk det kjempebra.

Skrevet

Jeg har bare vært på forsinket 6 mnds kontroll, ca 9 mnd etter fødsel. Det gikk helt fint, ikke vondt, men det er jo ikke akkurat gøy heller da.. Meeen det er jo best å bli undersøkt, så man vet om kroppen har leget seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...