Gå til innhold

noen som reiser/har reist med fly under svangerskapet????

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg skal ut og reise på en liten ferietur til oslo no til påske,men er jo litt nervøs siden eg er gravid....føles litt skummelt....sikkert bare tull fra min side;)

kordan er/var det for dere?????

klemmm:))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal reise til Frankrike til helga og har fått beskjed om at det ikke er noe problem å reise med fly når du er gravid, men leggen anbefalte støttestrømper siden faren for blodpropper større under graviditet, anskaffet meg noen i dag til den vanvittige pris av 180 kroner og det var de billigste:)

Skrevet

susi81

oiiiiii...det var dyrt for ett par strømper ja...min flyreise tar bare 2 timer,så eg trenger sikkert ikke det da:)

får bare sånn urolig følelse i kroppen når eg tenker på reisa....

har det sikkert ellers og,bare at eg har glømt det;)

god tur til frankrike og kose deg masse med lillejenta i magen din:)eg skal på ul 7.mars:)er 19+3 i dag:)

Skrevet

Jeg har vært på gran canaria i begge svangerskapene mine..

Første gangen var jeg 12 uker på vei og denne gangen var jeg 16 uker på vei..

Det er 5,5 timer på fly og det gikk kjempe fint det;o)

Skrevet

Eg reiste langt i veke 13. Det gjekk heilt fint!! Husk å drikke på turen, og gå gjerne ein tur. Det hjelper og mot blodpropp. God tur!

Skrevet

tusen takk for svar fra dere...føler meg myyyyyyyyye roligere no enn før:)

dere er noen engler:)

tuuuuuuuusen takk:))))

Skrevet

Fly ja, fløy til philipinenene d ajeg var 7,5 mnd på vei, var på reise fot i 28 timer, lengste flystrekket var på 13 timer gikk egentlig ganske bra. Litt trangt i setet på vei hjem igjen 8 mnd på vei:-) anbefaler masse vann, og støtte strømper, mørk sjokolade skal vist også være bra for blodomløpet. Har flydd til new yourk gravid, og skal til frankriket i juni selv, da er jeg vel ca 7 mnd

Skrevet

Hvor kort må flyturen være før man ikke trenger støttestrømper? Gjelder dette kun på lange flyturer eller også på korte innenlandsflygninger?

Skrevet

reiste til kina ved 12 -13 fullgåtte og tilbake noen uker seinere.

går helt fint, men vær obs på at du feks plutselig kan blø litt neseblod pga trykket!

Støttestrømper kan være en god investering uansett, jeg bruker strømpene mine på jobb. men hadde nok ikke tatt på meg strømper for en halvtimes/times flytur, hadde heller reist meg et par ganger i løpet av turen. Men mindre du er plaget med ødemer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...