Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hei. Er det flere som fortsatt er kvalme og kaster opp i uke 13? Igår kveld kastet jeg opp så mye at jeg mistet pusten. Det var skikkelig ekkelt og det tok litt tid før jeg fikk den tilbake. Ble skikkelig redd og følte meg kvalt. Er litt lei av å være konstant kvalm hele tiden nå, men er jo verdt det;)
~La luna~ Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Hei:) jeg er 15+4 idag, og har kastet opp igjen idag .. Har ikke kastet opp på 3 uker, men vært veldig kvalm, og hatt mye brekninger.. så og si hver dag.. ser frem til at det går over
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Hos meg gikk det over i uke 17..............
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 hehe, jeg er i 25+2 og spyr enda. Heldigvis har det avtatt litt da.. jeg er vel gått over i ekstremtilfellet som det kalles.. Gir seg nok lenge før det;)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg er i uke 13 og er fortsatt kvalm.. Er sykemeldt pga det også. Synes jeg har prøvd alle mulige kjerringråd nå og ingenting hjelper. Men i dag har jeg vært til akupunktur, flere som har tipset meg om det de siste dagene. Så nå gjenstår det bare å se om det har merkbar effekt.. HÅPER DET!! Og selv om det sikkert går over av selg selv snart orker jeg ikke ta den sjansen. Det er verdt pengene å bli bedre en uke før.. Skal si fra når jeg finner ut om det hjelper altså!!
trebarnsmammaen Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Du har jo allerede fått endel svar, men jeg vil bare si at jeg har lest at kvalmen avtar rundt uke 12-16, men at den likevel kan komme tilbake med jevne mellomrom utover i svangerskapet... Det stemmer helt i mitt tilfelle; er i uke 22 nå, og er heldigvis ikke kvalm hver dag, men har fx hatt to morgener med oppkast nå. Så oppsummert: det er helt normalt (dessverrre) å være litt kvalm av og til- også etter uke 12...
Anquor Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 jeg er 17+2 og kastet opp senest idag... har bra dager inni mellom, men så har jeg også dårlige dager.....det er veldig forskjellig fra dag til dag, og fra person til person.......men det går ann......så ingenting unormalt for å si det sånn......er folk som har det mye verre enn meg også
line-pine Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Hei du! Vet ikke om dette er svaret du vil høre, men jeg er 18 uker i dag og jeg spyr enda... Sliter med hva jeg kan spise og går med et konstant sug i magen. Har ekkel smak i munnen og føler jeg svelger luft hele tiden. Skikkelig dritt. Men så den lille på UL i går og da ble det plutselig ikke så farlig lengre, ble liksom så lite å snakke om denne kvalmen når jeg så at det som kommer ut av det, er et friskt lite barn. Men for meg hjelper det faktisk å slappe av når jeg kan, og ikke trene for mye. Hjelper også innimellom å ikke spise og drikke melkeprodukter, men ikke gå over til bare juce og brus, for tannlegen min så godt at jeg hadde spydd i 4 mnd, og sa jeg måtte passe på tennene mine. Ellers er det vel bare å smøre seg med tålmodighet, og en kan jo alltids prøve akkepungtur og evt kjerringråd! Lykke til!
~Maja Mor~ Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Hos meg gikk det over i uke 16. Har hatt noen perioder i løpet av dagen med kvalme, men det er vært lite nå. DEILIG!!!! 4 mnd var nok syntes jeg!
*RutIetutt* Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Er 19+3 og er veldig plaget med kvalme enda - kaster ikke opp så mye lenger, men det hender....men var veeeeldig dårlig de første 14 ukene med oppkast hele tiden....men som du sier - det er verdt det:o)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Hei, Jeg anbefaler å prøve akupunktur. Det fungerte veldig bra for meg:o)
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 1. mars 2007 #12 Skrevet 1. mars 2007 mange svar, men jeg hiver meg på med et til. Jeg er 17+5 i dag, og kaster fremdeles opp, hovedsaklig om morgenen. Men kvalmen gav seg veldig etter jeg fikk Pyridoksin 40mg av legen. Det er IKKE et medikament, pyridoksin er bare et annet navn på vitamin B6. Synes at dette her hjulpet et del, siden jeg nå har fått litt mer matlyst og klarer å spise en del mer enn før. Det hjelper veeeeldig på humør og energinivå i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå