Gå til innhold

noen råd om halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt plaga med halsbrann og lurer på om noen har noen gode tips :) veit at melk skal hjelpe, men jeg skal helst ikke drikke for mye melk..så noen andre forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fløte og fløteis e bra! dem har nån tabelett greia på apoteket å! like ikkje å putte tabeletta i kjeften så har ik kjøpt de! men dem sei d funke bra me de!

Skrevet

Æ har hadd halsbrann i fleire mnd å prøvd å drokke mykje melk, men d har ikkje hjolpe. D som hjelp mæ mæst e LINK tabeletta fra apoteket, god peppermynte/mint smak. Finnes å nån som heite Gavison, men dæm syns æ va fæl, skumme i munnen..fysj! Ellers har æ hørt at man kan tygge på 3-4 mandla (men æ hate mandla), har ikkje prøvd d...

Skrevet

Jeg synes lovehearts hjelper.

Jeg er ikke så veldig plaget , så det holder det i sjakk for meg.

Skrevet

Lovehearts funker for meg også! Snålt i grunn.....

Skrevet

Samarin hjelper for meg. Denne gangen hjalp det å bare ha kjøpt det - har ikke hatt det siden jeg kjøpte det;)

Skrevet

gulrøtter hjelper, det nøytraliserer syra. åsså er det veldig godt :)

Skrevet

Jeg er kjempe plaget. Var det sist også. Da tygget jeg Gaviscon så jeg frådet...Skikkelig grusom smak:S

Nå spiser jeg; gulrot (rå), drikker Club Soda, og evt litt youghurt før jeg legger meg. Funker kjempe bra!

En annen ting som også hjelper på å unngå halsbrann er å IKKE spise etter kl åtte, IKKE spise tungt fordøyelig mat sent, IKKE cola eller sjokolade. Boller er også en trigger for meg har jeg funnet ut..:(

En annen ting som også funker bra når man har halsbrann er popcorn (uten salt) :D Lykke til!

Skrevet

To munnfuller H-melk hjelper veldig ofte for meg:)

Haaater å våkne om natta med hele spiserøret i brann, d er vondt altså. Ellers får man Zantac brusetabletter som skal bruse i vann, disse er greie. Men på resept. Iflg Felleskatalogen ikke fralig for babyen...

Skal teste ut Love Hearts ;)

Skrevet

Hmmm

Ser nå at de Zantac'ene skal brukes minst mulig, d var dumt altså :/

Får holde meg til melka og dropsene jeg da :) oh håpe d ikke blir for ille etterhvert som magen vokser *sukk*

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd :) skal ta det til etterretning :)

Skrevet

Har vært til en homeopat og fått noe fine greier i flytende form. Skal tas x 3 hver dag i to uker. Funka 2. dagen, og jeg hadde innmari mye ubehag/vondt nedover spiserøret ! (: Hvis en går rundt, gravid, med sånne plager og ikke gjør noe med det, kan en få gallegangs/blæreproblemer. Lurt å foreta seg noe før det evt.går så langt; ganske vanlig å fa gallegangs/blæreproblemer når en er gravid.

Det middelet jeg fikk av homeopaten hjelper på galleblæra, slik at den roer seg ned, den nøytraliserer ikke bare syra.

Skrevet

NOVALUZID - kjøpes på apoteket, tyggetabletter som faktisk ikke smaker helt forferdelig. Ikke farlig å bruke når man er gravid:) Håper halsbrannen gir seg etterhvert!!

Skrevet

Flytende gaviscon er det som funker best for meg. Det kan svelges ned med litt vann. De tyggetabelettene synes jeg er helt forferdelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...