Gå til innhold

jeg irriterer meg grønn over svigerinna mi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

forloveden til broren min skal ha baby om 3-4 mnd... hun er et år eldre enn meg...

Har spurt flere ganger om d er noe jeg kan kjøpe til babyen som de trenger osv... men får aldri noe svar,akkurat som om hun vil kjøpe alt selv...hun er litt spes der... ALT skal være akkurat slik som HUN vil ha det og ALT skal være nytt... stormannsgal med andre ord..

til jul da fikk dem en vippestol i julegave med noen andre i familien ,og før hun hadde pakket den ut av pappeska så sa hun: Nei,denne skla vi bytte,for jeg skal ha sånn med vibrering...

Går d an å være så utakknemlig??

nesten sånn at jeg bare driter iå kjøpe noe som helst,for jeg orker bar eikke å se det der misfornøyde blikket.. da kommer det til å sprekke for meg! =/

alt bortsett fra d hun og broren min kjøper selv, er ikke bra nok.. hvordan skal jeg vite hva som er bra nok,viss jeg bestemmer meg for å kjøpe et sengesett for eksempel?? d er jo fullstendig umulig!

hva skla jeg gjøre?? Er så sinnsykt irritert på henne... takler ikke sånne stormannsgale folk... d værste er at de ikke har økonomi til det heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg glemte å skrive om klagingen hennes ang svangerskapet... en så negativ person har jeg aldri møtt før! Hun sier at: huff,tenk hvis jeg mister da?d kommer sikkert til å skje... jeg kommer sikkert til å måtte si maaange sting.....kommer sikkert ikke til å klare å amme jeg.....å jeg har så vondt i ryggen(magen er bitteliten) ,.... hun sparker ikke! gud,jeg må ringe legen å få en sjekk... huff,jeg er sååå sliten(hun er sykmeldt og sitter på rævva hele dagen)

sånne ting hele tiden..syting og klaging..

blæh...såå irritert!!

Skrevet

Hehe,hørtes ut som svigerinna mi det.Bytter alltid julegavene vi kjøper og blir ikke fornøyd med noenting utenom det de kjøper selv.Vi gidder ikke anstrenge oss lenger.kjøper bare det vi har lyst til og ferdig med det

Skrevet

Enig med deg som sier at dere kjøper det dere har lyst til og bli ferdig med det.

Det er jo tanken som teller, er det ikke? Og hvis hun ikke liker gavene, kan hun jo bare bytte, Eller gi det bort eller kaste det. Det skal ikke være ditt problem hvis hun ikke liker gavene.

Skrevet

Ja. Tror jeg hade gitt litt bang og bare kjøpt noe. Hadde ikke giddet å få prestasjonsangs.

Hva med et gavekort?

Skrevet

Kjøp gavekort ;)

Er litt sånn selv at jeg helst vil kjøpe ting selv, eller sender ut veldig detaljerte ønskelister! Da får jeg jo det jeg ønsker meg ;)

Men har fått masse klær til babisen, masse fint - klær må da gå an å kjøpe, eller er hun helt sær der også? Eller babyteppe?

Hmm.. ikke så greit..

Men hvis jeg får noe jeg ikke er så begeistret for, så sier jeg da ikke det rett ut i det jeg pakker opp, kan virke utakknemlig ja....

PS! Folk som er perfeksjonister når det kommer til det ytre, er ofte veldig usikre innvendig.,,,

Skrevet

Syns ikke det er så rart jeg... klart hun vil ha det hun vil ha!

Hvis jeg feks fikk en genser med mikke mus på av noen hadde jeg bytta den med en gang. Vil ikke bruke ting jeg ikke syns er fint.

Jeg ville ikke bli skuffet i det hele tatt hvis min gave ble byttet.

Handler om smak og behag spør du meg...

Skrevet

du hovedinnlegger: er du fra utenfor ålesund:)? Ikke det at det har noe med saken å gjøre altså.Men tror jeg vet hvem du er ut fra det du skriver:)

Skrevet

nei er fra nordnorge. :)

HI

Skrevet

ja,tror vi bare kjøper det jeg synes er fint:)

ikke det som er det største problemet igrunn... det er det at hun er så utakknemlig og spesiell ... går faktisk an å bruke brukt babyutstyr da... huff...

HI

Skrevet

Mye bedre at de bytter det enn at det blir liggende i ett skap. Skjønner godt at hun vil ha ting nytt når det er førstemann. Gidder ikke bruke slitte og stygge ting hvis en kan slippe.

Og redd for å miste er det vel ikke rart hun er? Srry, men utifra det du skriver forstår jeg ikke problemet.

Skrevet

Når folk spurte meg hva jeg trengte sa jeg alltid "trenger ingenting", ikke for at jeg var stormansgal,men syntes det var ekkelt å si hva jeg ville ha.

Tar ikke hva som helst heller, var noen som ville prakke på meg både 12 og 20 år gammle ting, jeg bare snakket det bort og "glemte" det av, og vips så hadde vi kjøpt en sånn ting og trengte ikke arve,hmm...:)

I våre dager har mangen råd til å velge det de vil ha, er jo kjekt å kunne kose seg og velge det en vil ha og.

Er slektninger som ikke kan skjønne hvorfor jeg ikke vil arve 19 år gammle bukser, som arver nr.5, for en bukse er vel en bukse??? de syns jeg er snobbete, noe jeg slett ikke er, men arver ikke brukte bilseter med møkkete trekk når jeg har råd til å velge det tryggeste. Eller grønn rutete simovogn med hvite gummihjul, når jeg har trålgådd barneutstyrs butikene etter den perfekte vogna som jeg endelig fant?

tok vel litt av jeg nå, ble litt mer enn du spurte om:)

men jeg har alltid vert takknemlig for gaver, og tanken bak! Men har gjerne byttet en gang eller 2 for det, hvis gaven ikke passet oss, eller bare byttet settet med klær til en annen str,hvis det passet bedre.

Skrevet

Selvfølgelig skal alt til hennes baby (også førstemann?) være sånn som hun og pappaen vil!! Hun er da ikke stormannsgal likevel?

Tror du må stoppe og tenke deg om litt, du ville sikkert ikke at andre skulle være sjef over hvilke babyting dere skulle ha du heller? Gavekort er en fin ting...

Skrevet

Hva er galt med å ha litt krav? Det er faktisk stor forskjell på vippestoler som vibrere og de som ikke gjør det! Vi arver selv vippestolen vår, men kunne jeg ønsket meg en med vibrering så hadde jeg gjort det.

For noen er dette viktigere enn andre.

Blir så irritert over alle dere som er så misfornøyde med alle andre enn dere selv! Synes dette har vært en skikkelig sytedag for enkelte!

Skrevet

Hva er galt med litt god, gammeldags folkeskikk? Liker du ikke det du får, så hold kjeft, og kjøp det du vil ha selv for egne penger. Ikke forvent at andre skal gjøre det. Si tusen takk for gaven enten du liker den eller ikke, vær glad for intensjonen som ligger bak.

Til HI: Hvis du spør noen om hva de øsnker seg og de svarer "ingenting", så ta dem på ordet. Ikke kjøp noe som helst. Verre er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...