Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Gutten min har nå begynt å spise 1 1/2 middagsglass (6 mnd typen), pga av at han ikke klarer klumper. Han er 10 mnd. I dag ville han gjerne ha nesten to glass, men da stoppa jeg. Hvor mye spiser deres? Får de så mye de vil? Hva kan forresten en 10 mnd baby spise av vår mat. Pølser? Kjøttpudding? Eller er det for mye salt?
Mirakel nr 3 :) Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Min gutt på 9 mnd spiser er ikke storspist på middag, 1/2-1 middagsglass. Han spiser glassene som er fra 1år. Han likte ikke de andre, de ble rett og slett for smakløse til han, han begynnte å brekke seg etter 3 skjeer. Det er mer krydder og smak fra 1års glassene, så vi lar han smake på middagen vi har. Men ikke stekt mat. Spesielt fisk har han blitt glad i.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Hun pleide å spise 1 glass, men den siste uka har hun kun spist 1/2 glass (8mnd-glass). Hun er 10 mnd.
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Hun er 8 og en halv mnd så kan jo svare jeg også Hun spiser ca 1 glass til middag. Kanskje et halvt.. Hvertfall ikke mer enn ett. Får 6mnd middagsglassene enda
mai mammaen til to Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 hun kan spise opptil ett helt glass når det er grønnsaker med kalkun( 6 mnd).. ellers spiser hun mindre enn et halvt glass..ikke akkurat storspist
k.l.e.m Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Spiser ett glass (8mnd) som jeg varmer og deretter moser lett. Han er 10 mnd og heller ikke så glad i disse bitene. Han vil rett og slett ikke tygge det han får med skje. Mat som blir gitt fra finger'n tygges som bare det...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Nå er ikke gutten min spesielt glad i nestle maten da,men han spiser bondens gryte hvertfall. Spiser da 1/2 glass,samme gjør han av hipp glassene. Spiser bare 8mnd glass nå,er 9,5mnd
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Han spiser et helt glass med 6-mnd. middagsglass. Litt mer når han får hjemmelaget. 10 mnd. her men vil fortsatt ikke ha 8-mnd. glass. Spiser hvis jeg gir han det på fingeren men ikke fra skje.
Muffinsmamma Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 et enkelt lite triks: mos 8 mnd glass i mixer først. da har dere mer alternativer på mat, og den er ofte mer smakrik. også slipper man kampen mot klumpene...(det er vel viktigere at babyen spiser enn at den skal lære å spise klumper - det er jeg overbevist om at kommer av seg selv)
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 Gutten min er 11 mnd. Han klarer å spise ett glass med mat(8mndr), det går greitt med klumpene. Virker han mer sulten får han frukt, enten på glass el ordentlig frukt.
petiteM's Skrevet 1. mars 2007 #14 Skrevet 1. mars 2007 Hun er 9,5mnd og spiser 1/2-3/4 av Hipp el. Småfolk sine 8mnd glass. Ammes fortsatt før hvert måltid, og får alltid dessert etter middag ( 1/2 banan, raspet pære, el fruktmos fra glass).
MammisOgTøffer`n Skrevet 1. mars 2007 #15 Skrevet 1. mars 2007 Han får et glass(6mnd) og hvis han vil ha mer får han et dessert glass, spiser som regel ikke opp hele dette,men det har hendt:) Han er veldig glad i mat da......
MammisOgTøffer`n Skrevet 1. mars 2007 #16 Skrevet 1. mars 2007 også blir han snart 10mnd....får alt vi spiser til middag nå!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 1. mars 2007 #17 Skrevet 1. mars 2007 min er 10 mnd og spiser ca et glass... bare gi han så mye han vil du! ellers så kan han spise det meste av det vi spiser.. men ville ikke gitt han ferdigretter...er masse salt og annet rart i det! vi hadde kjøttkaker den ene dagen, og da spiste småen en stor podet, to kjøttkaker grønnsaker og saus...kjøttkakene falt i smak ja!! Det samme gjør fiskebolle i hvit saus!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #18 Skrevet 1. mars 2007 Jenta vår på akkurat 9 mnd idag:o) spiser alt fra ett halvt til ett helt glass.. Noen ganger orker hun litt mer også.. Men oftest tar jeg først ut halve glasset, og gir det, og evnt. varmer resten hvis hun orker det.. Må legge til at hun er ikke så veldig storspist av seg.. Har aldri vært det noe særlig..
Lindis :-) Skrevet 1. mars 2007 #19 Skrevet 1. mars 2007 Min er snart 11 mnd og spiser som følgende: Frokost - 180 ml mme Lunsj - Grøt ( 1dl grøtpulver blandet med 180 ml mme) Mellom - 110 ml mme Middag: 1 middagsglass (8 mnd eller 1 år) samt litt frukt Kveldsmat: 1-2 brødskiver og 180 ml mme Vi var i bursdagsselskap til en i barselgruppa forrige uke som ble 1 år, og da spiste hun en hel pølse! hahaha!! Så jeg lar hun smake jeg da, så lenge det ikke er søtt ;-) Det prøver jeg å styre unna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå