Gå til innhold

Gammel trapp,............pussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har pusset sin gamle trapp?hvor lang tid tok dette og er det mulig å bo i boligen under pussing av trapp?

takker for eventuelle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om en trapp av tre da eller?

Skrevet

Vi pusset trappen da vi kjøpte huset vårt. Selve pussingen gikk på to kvelder. Vi bodde ikke i huset da vi holdt på med dette, men jeg tror det hadde gått fint.

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg pusset trappen for ikke lenge siden. tok ikke så all verdens med tid. gikk på et par dager. bodde i huset mens det ble gjort ja. støvet spredte seg ikke så veldig rundt omkring egentlig.. det som var litt dillete var når den skulle males. men malte annen hvert trinn så det gikk egentlig fint det og! gjorde seg skikkelig;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk et tips om å smøre på kaustisk soda og vann på gammel maling og så tørke det bort med en fuktig klut (bruk hansker!). Dette er vel mest for veldig gammel maling som det ikke går an å bare mattpusse og male over.

Skrevet

Hattifnatt: Er nok ikke så lurt å lute(kaustsk soda og vann=lut) fordi det kan løse opp limet, og trappen blir ustabil. Man bør i såfall være sikker på at limet tåler lut. Har dårlig erfaring med det selv, når det gjelder en gammel dør.

Skrevet

Det går fint, mal annenhvert trinn av gangen.

Skrevet

Hælle måne. Jeg leste oppussing. Det går fint å bo i huset under pussing. Du kan få tak i pussemaskiner som suger til seg støv. Det er når man maler at det kan lønne seg å male ferdig annenhvert trinn, hvis trappen er i bruk. Slik kan man gå i trappen hvis nødvendig,

Skrevet

Jeg leste oppussing.:) Det går bra å bo i huset under pussing. Jeg mente det går greit å bruke en trapp under maling, hvis man maler annenhvert trinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...