Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Huff, nå sliter jeg skikkelig med meg selv Jeg blir bare verre og verre når det gjelder sjalusien min... Kjæresten min har 2 lengre forhold bak seg før vi traff hverandre for snart to år siden. Det siste varte ca 5 år og det var meningen de skulle gifte seg. Nå er jeg blitt helt tullete etter å finne ut ting om denne/disse damene. Hvordan de ser ut, alder, fødselsdato, jobb osv... Vet det er sykt, men kan ikke hjelpe for det. Jeg er sjalu på henne han egentlig skulle gifte seg med fordi det er et tegn på at de hadde det godt sammen og at ha var veldig gla i henne. Vet at hun ikke var lett å bo sammen med (har han sakt), men det hjelper så lite. Sjekker mobilen hans etter mld fra/til disse eksene. Finner ikke noe og føler meg dom, men MÅ likevel sjekke med jevne mellomrom. Hun bor 20-30 mil herfra, har ny kjæreste osv så hun er ingen trussel for oss. Dette er helt idiotisk av meg!!! Men hvordan skal jeg få meg selv til å slutte å tenke på henne? Hun dominerer tankene mine døgnet rundt. Kan ikke fortelle samboeren min om dette for da tror han jeg er fullstendig gal... Jeg har selv et langt ekteskap bak meg og 2 barn fra dette (min samboer har inegen barn uten om vår datter). Hvis han hadde blitt sjalu på min eks hadde jeg trodd han var sprø for det har han ingen grunn til. Så lett å si når det gjelder andre, men det stikker sånn i hjertet mitt ved tanken på hun som hadde han før... Tåler ikke navnet hennes engang. Hjelp meg den som kan. Er det flere med sånne syke tanker?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Det er vanskelig å gi råd, fordi sjalusi som regel handler om selvtillit Og det er vanskelig å gi råd om hvordan man skal få bedre selvtillit. Men det må da være en grunn til at mannen din nå er sammen med DEG og ikke eks-ene sine?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Hadde det akkurat slik som deg! Skjønte det var idiotisk det jeg holdt på med, men det ble bare en besettelse. Til slutt måtte jeg bare ta meg selv i nakken og slutte. Tror når man holder på slik så "dyrker" man besettelsen. Det fungerte, er ikke sjalu lengre:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg var en periode SUPERsjalu. Helt forferdelig - og som du også skriver; vanskelig å ta det opp fordi det egentlig var grunnløs sjalusi. Men når man begynner å grave, og finner ting man feiltolker, og antar istedet for å vite - da lurer man seg selv. Jeg lurte meg selv skikkelig, og ble brennsikker på at at mannen min hadde noe på gang. Så var det bare en bekjent fra før han kjente meg (ikke en eks engang) som han fortsatt hadde sporadisk kontakt med men ikke noe utover det. Jeg har måttet legge en del restriksjoner på meg selv: Slutte å sjekke mobilen hans Slutte å gå gjennom alle tel.nr på regningen Slutte å kontrollringe kun for å høre hvor han er, med mindre jeg ringer fordi jeg faktisk ønsker å prate med han. Det er som en avhengighet - jeg må rett og slett avvennes. For det skaper kun vonde følelser for meg, og for han også, som føler han ikke får tillit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå