Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Trenger litt råd og erfaringer fra dere med litt eldre babyer. jenta mi er nå 3 måneder og 3 uker (4 mnd 7 mars). Hun får bare pupp og har gjort det i 6-7 uker. Før det fikk hun mellom 30-110 ml mme på kvelden pga at jeg slet de første månedene med lite melk og sårhet. Hun kutta ut mme selv og virker blid og fornøyd med det hun får fra puppene nå. Vekta går også fint opp.

Det som er er at hun nå våkner mye mer på natta. Før fikk hun mat ca 23 og kunne da sove fint til halv syv. Nå er det lenge om hun sover tre timer i strekk. I natt matet vi halv ti (masse), halv ett (masse), halv tre(masse), halv fem(litt), fem(bittelitt), halv åtte (masse) og sto opp ni. Hun spiser godt på dagen og om kvelden også.Vet at mange har hatt det slik i mange måneder, og at jeg kan virke sutrete, men jeg synes dette er ofte da hun sov så godt før.

Da hun nærmer seg fire måneder er det jeg lurer på deres erfaring med grøt med tanke på nattesøvn. Er det noe poeng i å forsøke med grøt på kvelden for å få mer sammenhengende søvn på natta eller er det bare noe jeg innbiller meg? Kan godt amme en eller to ganger på natta også. Har jo tenkt å fortsette ammingen så lenge det går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok tenkes at det er et økedøgn.. Om du ikke vil begynne med grøt så ville jeg ventet noen dager og sett.. Han her var også sånn en periode.. Men nå har han begynt å våkne rundt kl 5 hver natt for mat, så vi tenkte begynne med grøt om ikke lenge..

Like gammel som din jente =)

Skrevet

Knerten her er 4,5 mnd.. Han fikk mme til kvelds.. Tror jeg ville gått tilbake til det først jeg, for så se om nattesøvnen kom tilbake da..

Om hun våkner fremdeles ville jeg prøvd grøt, men det er ikke alltid de sover lenger av det.. Må nesten prøve deg litt fram her..

Skrevet

Jeg har sett i tidligere innlegg at det er veldig mange som "sliter" med akkurat det samme når babyen er rundt 4mnd, vi inkludert. Jeg spurte om råd på ammedebatten og ble anbefalt å prøve å holde ut noen netter, for det kunne være økenetter. Visstnok er det bare 50% som sover bedre etter de har begynt med grøt.

Nå har det roet seg igjen, og han spiser kun en gang (mm) i løpet av natten (19-07), er snart 6mnd, og en stor gutt, og han krever mye mat for tiden.

Bruker hun smokk? Mulig du kan kutte ut to av måltidene der hun spiser lite ved å gi henne den. Det har hjulpet her. Han tok ikke smokk før han var 4mnd, men jeg jobbet litt med å venne han til det- heldigvis sier jeg. Nå plugger jeg i den når han sutrer om natten og så sovner han igjen. Noen av måltidene om natten spiste han veldig lite, sånn som jenta di, derfor prøvde jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...