Gjest Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 hvor gammel må babyen være før eg kan bruke bæresele? jenta mi er 2 uker og nå er hun ganske lenge våken på dagtid,får jo ikke gjordt anna enn sitte med ho på fanget i timevis før ho sovner.
hemmeligvemmelig Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Bæresjal, slynge og Mei Tai kan brukes fra fødselen av.
Hanne og jentungen Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Jeg tror de kan sitte i bæresele fra fødselen av, men man bør starte med korte turer og øke på. Har noe med utviklingen av hoftene å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Mener at babybjørn kan du bruke fra fødselen av, men mange fysioterapauter mener de bør kunne sitte selv først.. Om du velger å bruke en babybjørn feks, ville jeg ikke brukt den lenge av gangen... Hva med å legge henne i bagen eller en lekegrind? Da kan hun ligge der å se på uro o.l...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Se på www.tettinntil.com. - Ergo med spedbarnsinnlegg kan brukes fra nyfødt. - Sjal kan brukes fra nyfødt - Slynge kan brukes fra nyfødt Babybjørn og lignende kan brukes fra nyfødt (ca 3 kg), men gir større belastning på ryggen for babyen enn de jeg nevnte over her, så i begynnelsen må du kanskje begrense bæretiden noe.
moo Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Til så små er nok sjal det beste alternativet, eller ringslynge. Personlig synes jeg sjal er et bedre kjøp, siden ringslyngen innebærer asymmetrisk bæring på én skulder, noe som kan bli tungt etter hvert. Personlig sverger jeg til mei tai, men jeg begynte ikke fullt så tidlig i den. Se på www.tettinntil.com for mye nyttig info om bæring! PS BabyBjørn gir ikke optimal hoftestilling for de små, mens sjal/mei tai osv gjør det. I tillegg er bærekomfort for den som bærer betydelig bedre i sjal/mei tai.
MammaDilla Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 På babybjørn selen står det at de kan brukes til barn fra de er 53 cm lang og 3000og noe tung. Jeg har min lille gutt i babybjørn selen når jeg må få gjort ting. Men trenger ikke ha han så lenge i selen før han sovner. Og da er det rett i baggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå