Gå til innhold

Skurv / utslett i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vi har en jente på snart 6mnd.

Er det noen av dere som har erfaring og gode råd mot skurv?

Lurer også på om det er sånn at man kan få utslett i ansiktet hvis man har skurv i hodet. Fikk råd av legen om å bruke Salisylsyre, men det har jeg veldig lite lyst til å bruke, siden pappan hennes ikke tåler dette, og jeg er da redd hun ikke skal tåle det så godt heller. Har hørt noe om at man kan bruke babyolje i stedet,men virker det??

Så altså: Erfaringer med behandling av skurv. Og kan utslettet hun har fått i ansiktet ha med dette å gjøre?? (PS:hun får kun pupp foreløpig, så jeg tror ikke det er noe allergiutslett eller noe sånt..)

Veldig veldig takknemmelig for svar.

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi si også er snart 6 mnd:) Hun hadde mye skurv fram til hun var 4 mnd og slik fikk vi det bort:

Kammet håret før hvert bad for å få bort løse flak-etter bad så smørte jeg inn hodet med mandelolje som hun sov med over natten.

Prøvde salisylsyre og det funket ikke. Prøvde også andre typer olje som heller ikke funket. Men dette er jo forskjellig fra baby til baby.

Mi si er også plaget med utslett-men dette har hun fortsatt etter at skurven forsvant. Hun har mest sannsynlig eksem. Har behandlet de områdene der det klødde med 1 % kortison. Smører inn morgen og kveld med locobase repair. Men hun er veldig tørr i huden så det kan jo være at utslettet som din baby har er annerledes.

Skrevet

jeg fant en salve på apoteket som funka kjempebra her. Den heter Borago. :)

Skrevet

Jeg slutta å bruke såpe og shampo, da forsvant det av seg selv..

Skrevet

Min datter hadde det samme helt til jeg begynte å smøre med A-krem der hun hadde det i ansiktet. Etter en uke var det borte. Smørte morgen og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...