Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Etter at jeg ble mamma, så har jeg blitt skikkelig "hårsår" ang. barneoppdragelse. Ikke bare for min egen, men det gjelder andre og. Før jeg ble mor, så hadde jeg en bedre holdning: la foreldrene oppdra barna deres slik som dem vil.Men nå...nå er det slik at ser jeg en som gjør noe helt annet enn det jeg gjør, så reagere jeg med engang. Jeg har vel ikke noe med hva andre foreldere gjør. Jeg gjør det på min måte og andre på sin måte. Men alikevel kommer det en reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Om alle hadde oppdratt barna slik jeg gjør ville det ikke blitt krig i verden:) Neida, men mener bestemt at jeg og pappaen gjør en veldig god jobb med småen her. Sønnen vår er tilfreds, glad, høflig, snill, god osv Jeg har en venninne som gir barnet sitt cola fordi hun ikke klarer å stå imot maset. Slikt gjør meg forbannet for jeg vet at hun ville sagt nei om barnet hadde spurt etter et glass vin. Da hadde hun klart å stå imot maset. Også har jeg ei annen venninne som duller slik med dattern sin at jeg ser for meg et veldig bortskjemt barn om noen mnd/år. Men samtidig er de begge gode mødre - og jeg tror ikke at jeg på noen måte er bedre enn dem. De har sikkert flere ting og tang å ta meg på også. Men kjenner meg godt igjen i innlegget ditt ja.
dama Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 det ligger nok heller hos deg som person... jeg har tre unger og har ikke forandret min holdning i forhold til andres oppdragelse...
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 For meg er det faktisk omvendt. Jeg har alltid hatt sterke meninger om hvordan barn bør oppdras, men etter jeg selv fikk barn og har slukt et par hundre kameler, så er jeg mye mer flink til å tenke at andre foreldre nok vet best hva som funker på sine barn. Er så klart ikke alltid jeg er enig med det andre gjør og ville ikke gjort det slik selv, og jeg legger jo merke til hva andre gjør, men jeg er på langt nær like fordømmende lenger. Tenker også litt mer at man får ta konsekvensene selv for hvordan man går frem. Lar man f.eks ungene få alt de griner seg til i butikker så er det foreldrene sitt eget problem som de må takle når ungen hyler hver gang de er i en butikk og en gang går lei. Og jeg antar alle foreldre selv klarer å se konsekvensene av det de gjør og dermed likevel gjør det de mener er best for dem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Det er overtydelig at det er mange hårsåre foreldre der ute. Det merker man på mange av svarene man får på innlegg. Spesielt når noen er kritiske.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 ja, det er helt sant det. Det er ingen som vil bli kalt dårlig mor, eller tro at andre kan tro at du er en dårlig mor. De fleste vil nok helst være perfekte, men det er dessverre ingen som er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå