Gå til innhold

Vitaminer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nylig sluttet med Folat siden jeg nå er 15 uker på vei. Jeg tar tran når jeg ikke er kvalm, men lurer på om jeg bør ta multivitaminer i tillegg. Hva vil dere anbefale meg å ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar krom, omega-3 og multivitaminpreparat.....

Føler meg mye mer opplagt!:) Anbefales-

Skrevet

Tar ingenting jeg etter jeg sluttet med folat..kun jern tabletter...

Skrevet

Hei,

jeg tar omega-3 og multivitamin og c-vitaminer. Men det gjør jeg til vanlig også, så ser ikke noen grunn til å la være. tror det er fint med litt omega 3 ihvertfall nå på vinteren, (hvis du ikke gomler makrell i tomat i tide og utide da...he he..)

Ha det bra!

Skrevet

jeg er 14+1 og fikk beskjed av jordmor i dag om at hvis man har sånn nogenlunde variert kost, holder det å ta tran. Det hun også sa var at det var veldig viktig å passe seg for å ta for mye A og E (eller var det A og D vitamin). Det kan nemlig skade fosteret...

Holder meg til bare tran jeg:o)

Skrevet

Heisann

Tar multivitamin, kjøpt på apotek. (det inneholder også folat:)) I tillegg tar jeg ekle kalsium tyggetabletter...uff nå ble jeg kvalm av tanken på dem:( Uansett så tror jeg ikke man bør overdrive, det meste skal man få i seg via kosten, men multivitamin+feks omega3 tror jeg er ett perfekt tilskudd for de aller fleste...ikke no farlig hvertfall :)

Skrevet

Har ei veninne som er lege. Hun anbefalte meg å kjøpe vitaplex

alt-i-ett for gravide. Det er en pose for hver dag, med omega3, multivitamin og kalsium. Kjøpte det på Ica...

Synes det er greit å vite at jeg har det som trengs i meg til den lille....

Anbefales!

Skrevet

finnes den alt-i-ett for gravide enda? jeg tok dem sist jeg var gravid, men når jeg skulle begynne å ta de igjen denne gangen er de sporløst forsvunnet.. har leita over alt, men nei.. tror ikke de tas inn lenger i hele byen jeg.. har begynt å ta noen multivitaminer fra apoteket nå da..

Skrevet

Jeg tør ikke hive i meg sånn vitamin-på-pille greier fra matbutikken jeg!

For min del holder det med sunt kosthold og ren tran.

Skrevet

Krom? Det blir jo anbefalt å ikke ta krom under svangerskapet, for det er ikke forsket nok på eventuelle effekter på fosteret! Det har ihvertfall jeg fått beskjed om av både lege og apotek (tok krom for å dempe søthunger, men måtte slutte når vi prøvde å bli gravide)

Skrevet

Jeg er så skeptisk til det her med vitaminpillene. Her blir man straks satt til å tygge vitaminpiller med en gang man blir gravid. Sammen med folat og jern. Men de sier ingenting om at man kan bli overdosert og sånn (nå er det gammel barnelærdom for min del, men jeg tenker det er mange som ikke tenker over det også).

Jeg sier det nesten daglig til kjæresten min, at jeg ikke egentlig liker hele konseptet med masse masse vitaminer. Men han mener at det er bedre "safe than sorry", liksom.

Jeg spiser tross alt epler, appelsiner, kiwier og bananer nesten hver dag + grovt brød, ost og kjøtt og poteter og grønne bønner til middagen. Hvor mye ekstra vitamintilskudd trenger jeg egentlig?

Og folk fødte jo friske barn før også, om ikke hadde jo ikke vi vært her i dag. Jeg synes det grenser til hysteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...