Gå til innhold

"Når jeg blir stor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

som deg mamma...Da skal jeg ligge mellom deg og pappa, og passe på lillebror....Det blir koselig!"

"Når jeg blir stor skal jeg kjøre bil. Da kan jeg kjøre pappa på t-banen før jeg drar i barnehagen."

"Først må jeg bli stor som .......(storebror på 7), så blir jeg stor som......(storesøster på 10), så stor som deg mamma....Når jeg blir så stor som pappa, da kan jeg bære lillebror hele tiden.. i trappen og"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er så herlige når de planlegger fremtiden uten å ha skjønt at det ikke bare er dem selv som endrer seg:=)

Skrevet

*ler* Junior er veldig opptatt av dette med å vokse og bli stor om dagen.

Vi lar ham fortsette å fabulere om det å bli stor, uten å korrigere ham på alle detaljene om de andre...For det skjønner han ingenting av. Storebror har prøvd, og gitt opp...*ler*

Phantom-mannen hadde en glipp,der han forklarte at Junior måtte legge seg fordi han var liten...(Burde sagt at de andre fikk være oppe fordi de er større) Junior knakk helt sammen. Tilslutt fortalte han pappaen at han bare kunne spørre mamma, at han ikke var liten altså...'ler*

Skrevet

Dette med å være stor, og stor nok! er kjempeviktig!! Han vår på 5 og 1/2 er superopptatt av å konkurrere mot "storebrør`ne" sine... Han faller liksom litt igjennom syns han.. mot de som er 18,16 og 14...hehe.. Men det er jo godt han har meg å true med av og til da.... I går kranglet han som vanlig med han på 14, og fikk selvsagt beskjed om at "det er du for liten til...." Da skrek han så det ljomet at" jeg sier det til mamma, for hun er mye digrere enn deg så!!!! Tusen takk liksom....

Skrevet

*skratter*

Du er vel alt annet enn diger, men om det er det som skal til for å hevde seg over en stoooor storebror, så la gå...*ler*

Skrevet

Å så søte de er :)

De skal vel gifte seg med dere når de blir voksne? Synes jeg husker det fra nevøen min, han skulle vafall gifte seg med både mammaen sin, tanta si og mormora si når han ble stor...

Skrevet

Tja han frekkisen min på 16 kaller meg halvlang og halvfeit... hehe.. Han kan være kjekk nå som han har vokst meg over hodet han også....

Trøster meg med at jeg aldri blir lavest så lenge jeg har katter....

Skrevet

Det er smart, aldri lenger ned enn nest sist i hierarkiet... Synes jeg ser deg, kjefter og smeller på kattene når de andre vokser til. He he...

Skrevet

Det er så morsomt når barn i den alderen begynner å snakke om fremtiden! :-)

Da jeg var liten, var det en nabojente som var en del eldre enn meg, som av og til passet meg. Hun hadde noen ganger en yngre kusine på besøk. Kusinen var bare et par år eldre enn meg.

En dag spurte kusinen om hun kunne få passe meg. Moren min sa at hun nok var litt for liten.

Da kom følgende spørsmål:

-Men kan jeg passe ...... når jeg blir så stor som ....., da?

Å forstå at andre også blir eldre, er ikke alltid like lett. :-)

Skrevet

Det er en morsom alder! Da storebror var 3-4 var han veldig opptatt av det å bli stor. Husker han sa at "Når jeg blir stor og du blir liten, da skal jeg si at ikke du får sjokolade hver dag".

Det å skjønne at tid er en lineær enhet som ikke går tilbake og som går fremover i samme takt for alle - det er avansert det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...