Gå til innhold

-carina-


tre små:-)

Anbefalte innlegg

Nå har jeg funnet ut hvordan jeg gjorde kunststykket av bildet til Nora;-) Under 'select' finner jeg nederst på nedtrekkslisten 'magic cut'. Da er det bare å ringe inn det du vil ha på bildet. Etter å ha trykket 'ferdig' pynter jeg litt på kantene ved å bruke 'eraser' under 'tools'

 

Skjønte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Takker for det! Jeg skal se om jeg får tid til å teste litt i kveld. Har gått litt i ett her i det siste, så har ikke blitt særlig tid foran PC'en for meg. Men håper å få litt alene-tid foran der i kveld. Da skal jeg teste det ut... Og så håper jeg at jeg skal få tid til å dibbe litt i kveld også! Har litt abstinenser her nå... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en annen versjon enn meg av det programmet, ja... Skal be mannen min om å prøve å laste ned en nyere versjon til meg, jeg... Har nemlig ikke det valget, jeg!

Men det blir kanskje litt tilsvarende det jeg gjør i Adobe. Da bruker jeg Magic Wand og velger meg ut det jeg ønsker på bildet. Så kan jeg klippe ut den delen av bildet jeg vil ha... Men Magic Wand er enklest å bruke dersom jeg har skarpe kontraster. Har brukt den på de sorthvitt bildene av Karsten der han har blå øyne. Har klippet ut øynene fra fargebilde og "limt de på" sorthvitt bildet... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det sånn du fikser de blå øynene! Det er jo kjempefint!

 

Ja, du får se om det kan bli en oppdatering på programmet ditt da vet du. Det er iallefall utrolig enkelt - når jeg bare kom på hvordan jeg hadde gjort det - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sånne nymotens kameraer har en funksjon i menyen, der du kan velge f.eks å kun beholde den blå fargen på bildet. Men selv om vi har et nytt digitalt speilreflekskamera nå har jeg ikke funnet noen sånn funksjon der.

Finnes sikkert muligheter i disse bilderedigeringsprogrammene til å kun beholde den blå fargen, for eksempel, men de programmene er så avanserte. Så jeg gjør det på min egenkomponerte måte. Ett av disse bildene forstørret vi opp i 20 x 30 og det syntes ikke at jeg hadde "mekka" på bildet, så da synes jeg det er greit. Men en profesjonell fotograf ville sikkert ikke vært fornøyd med metoden min... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...