Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg bruker mini pillen nå, men den glemmer jeg bare, så må gå over til noe annet. Lurer på hormon spiral.. Erfaringer? Evt anbefalninger av andre? Ammer..
tante grusom master of law Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Kobberspiral. Fikk den satt inn ca 11 uker etter fødselen. Var veldig ubehagelig den første uken, tenkte ta den ut. Men er glad jeg ikke gjorde det. Merker den ikke nå. Bare at jeg blør mer når jeg har mens. Slipper alle grusomme hormoner. Er verdt et forsøk synes jeg, spesielt om man får bivirkninger av hormoner.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 cerazette p. pille...noen reagerer veldig både hormonelt, blødninger og alt, mens andre som jeg, mister mensen og er lykkelig fornøyd. Siden du har problem m å glemme pillene er jo p- staven et alternativ kanskje, men bare om du tåler cerazette, samme stoffene i dem.
ma boi Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg går ikke på noe ennå, men tenker på spiral. Min gyn sa at for at ikke hormonspiralen skulle bli unødvendig dyr, var det beste å være sikker på å ikke ønske å bli gravid på en stund. Kobberspiralen er rimeligere og derfor ikke like stort tap å ta den ut etter kortere tid hvis man ønsker seg flere barn om litt. (Å, så tungvint språk..)
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Går ikke på noe enda, men blir vel minipille eller noe sånt etter hvert tenker jeg..
Arb.ledig husmor Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Eg bruke p-stav, men den va jo dyr også da... Angret litt på kjøpet, da jeg har planer om å bli gravid før det er gått 3 år... Men er glad for at jeg slepper mensen ) Har kun hatt den en gang siden fødsel...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 begynte med cerazette men måtte slutte pga uutholdelige plager... nå bruker vi kondom ,men skal snart til legen og da tenker jeg at jeg skal prøve Diane... sverger til p-pillen jeg... Tenkte litt på hormonspiral jeg også...men syns det virker så skummelt... menmen...
stratos Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Treige oss har ikke kommet lengre enn kondomer.Det er forresten noe herk.det hender jo man vil "svinge med svansen" andre plasser enn på soverommet og vi går ikke rundt med gummi på rævlomma. Kanskje noe av grunnen for at det bare er 14 måneder mellom våre minste:) (Kobber)Spiral,niks. Blødde mye og lenge og tok den ut etter 6 mnd. kjæresten min kunne også kjenne tråden de få gangene det lot seg gjøre å teste ut det da. Klipte av tråden men den føltes da bare stivere for mannen. Den "stakk" sa han. P-piller er det ca 8 år sia jeg brukte men jeg husker jeg følte meg kvalm og hadde ikke snev av lyst. Nå har jeg flere venniner som synes spiral er helt topp.Noen har hatt blødninger inntill halvåret etter spiralen ble innsatt mens andre ikke har ubehag. Du vet den er der, slipper å "huske på den" og den er så å si fullstendig trygg. Jo da, det finnes unntak men de hører til skjeldenheten. Nå har vi skaffet oss brosjyrer om lady comp.Dette går ut på måling av temperatur hver dag, eggløsning bla bla .Pris ca 3000. Jeg er i 30-årene og føler meg ikke komfortabel med å tilføre kroppen min kunstige hormoner. Sikkert bare jeg som er pysete der. Tja, hva det blir til vet jeg ikke enda. I løpet av de nærmeste to årene skal vi ta standpunkt til om det blir sterilisering eller flere barn. Lykke til med prev.valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå