envi Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg fikk en datter for fem uker siden. Under fødselen fikk hun kragebeinsbrudd. Det ble ikke oppdaget før vi var til barnelege da hun var nesten 4 uker. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Gjerne både nye og eldre barn.
Solita 79 Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 lille jonas brakk kragebeinet under fødsel. Det ble oppdaget 2 dag av barnelegen som undersøkte han. Han lurte på om han gråt mye, ehh nei ikke noe særlig syns jeg.. han har et brudd her sa han da. Veldig vanlig fødeselskade sa han. La jo først da merke til at han ikke brukte den armen noe og at han skrek når man tok litt i den armen. Så da ble jo jeg redd for å ta i han jeg da.. hehe.. men er jo greit og være litt forsiktig da. Etter 2 uker fikk jeg det sjekket opp på helsestasjonen, og da kunne lege der kjenne at det grodde seg til. Etter 4 uker merket ikke jeg på han at han hadde noen plager av det lenger. Og på 6 ukers kontrollen sa legen at det kjentes helt fint ut. Han har i dag snart 5 månder og han ikke smerter deri fra, men jeg syns armen "henger" litt mere enn den andre, men han bruker den jo helt fint. Men jeg hadde likevel tenkt og ta det opp med legen på 6 månders kontrollen, høre hva ho sier da. Vet ikke om dette hjalp deg noe da men. Håper jo at legen som oppdaget dette på babyen din ga deg noe info.. Det går som regle veldig bra med slike brudd. Det gror veldig fort på sånne små. Lykke til Klem
envi Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg fikk vite det så pass seint, at bruddet allerede var leget da det ble bekreftet. Heldigvis har vi vært veldig forsiktige med armen, fordi vi har vært usikre på om det var noe. Barnelegen sa at vi ikke har kunnet gjøre noe annet enn det vi faktisk har gjort. Nå bruker lillemor armen tilnærmet lik den andre, så vi er for så vidt beroliget. Er ikke noe morsomt når det er noe med det viktigste i verden. Hun var ganske stor når hun kom til, 4510g og 53 cm. Ett kilo tyngre og 6 cm lenge enn broren da han kom til. Var størrelsen hennes som gjorde at kragebeinet gikk under fødselen... Var Jonas stor når han kom til?
Solita 79 Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Er veldig vanlig ved fødsel av store babyer ja. Ja Jonas var også stor 4560 gram og 52.5 cm og 38.5 cm rundt hode. Han kom til tillegg som en stjernekikker og fort. 10 min og han var ute. Min første var neste like stor, men brukte da mye lenger tid på utdrivningen 1 time og 10 min den gangen. Nei det er ikke noe moro når noe skjer med den lille. Husker jeg ble ganske fortvilt ja.Og redd for og gjøre han noe vondt. Men du skal se lille jenta de ikke har noe plager med dette nå, men det er klart man blir sittende igjen med mange spørsmål ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå