Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor er det så j*vla vanskelig å forstå at når hybelkaninene er i ferd med å ta over huset så må det støvsuges?! Hvorfor er det så j*vla vanskelig å forstå at søppel skal kastes i søppeldunken og IKKE på benken, stuebordet, spisebordet eller andre steder?! Hvorfor er det så j*vla vanskelig å forstå at skitne klær skal legges i skittentøyskurven og IKKE på badegulvet!? -IKKE DIN HUSHJELP-
m den lille Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Må bare få skryte litt av mannen min i tilllegg til kanskje å forbedre mannfolks rykte. Han er så flink! Han har alltid vært god til å vaske og rydde (så og si alltid han som gjør husarbeid...), men etter vi blei gravide, er han enda snillere! Han liker å ha det rent og pent rundt seg, og han passer på at jeg får beholde den lille energien jeg har. Gode mannen min! Andre som ikke har bare dårlige mannevaskeerfaringer? Føler meg meget heldig og ensom i min lille vaskefrie, rene verden.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Kansje grenseoppgangen på smuss og skitt blir tolket forskjellig?hva om gubben synes det e greit at det ser ut som om det bor folk hjemme?eg e sikker på at han kompanserer med andre nyttige ting,bruk heller energien din på gjøre noe istedetfor å slite deg ut på tyt og mas..er helt sikker på at gubben din finner noe han ikke e fornøyd med hvis han og begynner å pirke på bagateller.
galeganiN Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Fordi han vet at noen andre gjør det bare han venter lenge nok....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Hvorfor sier man at mannen er "flink" når han gjør husarbeid?? Det er ingen som sier at JEG er flink selv om jeg gjør 95% av alt husarbeid her i huset... At en normalt intelligent mann f*** ikke skal vite hvor man hiver søppel og skittenklær, og forstår at det kan være lurt å vaske når sokkene sitter fast i gulvet er en gåte for meg!!! Og smuler!! Han kan jo ikke skjære seg en brødskive uten at kjøkkengulvet er fullt av smuler etterpå... Nei, når vi får bedre råd skal vi ha hushjelp, og det blir ikke jeg som betaler for det, burde f*** meg hatt lønn de siste årene...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Jeg "tyter og maser" ikke på ham. Jeg mener han er voksen nok nå til at han burde skjønne slike ting av seg selv. Du har heller ikke sett hvor jævlig det ser ut her, så du kan ikke si at det er en bagatell. Jeg synes også det er helt greit at det ser ut som det bor folk her, men som det ser ut nå er det snakk om noe HELT annet! Selv om han utsetter husarbeidet så gjør ikke jeg det for ham, for jeg har ikke mulighet til det pga helsa mi, og det vet han. Vi har bikkje som røyter, og det er nå 3 uker (!!!) siden han støvsugde.. -Hovedinnlegger-
galeganiN Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Jeg vet ikke hvorfor man sier at mannen er flink som gjør husarbeide, men det er stort sett kvinner som sier det. Du gjør 95% av husarbeidet...hvorfor? Finn på noe annet!
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Siden jeg hadde et innlegg hvor jeg sa at mannen min var flink til å gjøre husarbeid, tenkte jeg at jeg skulle svare på hvorfor ihvertfall JEG skrev "flink". Jeg syns mannen min er flink som gjør husarbeid, på samme måte jeg syns alle som gjør husarbeid er flinke. Jeg er ikke flink til å gjøre det, og det vet mannen min. Hos oss er det hans ansvar, også forsøker jeg å hjelpe til litt sånn her og der. Men han sier jeg har vært flink når jeg har gjort litt husarbeid! Men er ellers enig i at det er rart at mannen skal kalles flink, mens det kun er "naturlig??" når kvinnen gjør husarbeid.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Vi menn er bare glad i små hybelkaniner, de er søte å svarer ikke tilbake som konene gjør når vi har en samtale med dem... Vi har følelser, så orker ikke tanken på å ta livet av dem;)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Syntes ofte det virker som at disse mennene har blitt skjemt bort av mødrene sine i oppveksten, dvs mammae'n tok alltid dritten etter dem, så de har ikke lært seg å rydde opp etter seg. De kjærestene jeg har hatt vokste opp med mødre som alltid rydda rommet for dem, aldri ba dem om å ta oppvaska eller støvsuge etc, og dermed ble de utrolig late på husarbeid når de selv flytta ut og fikk samboere. Så husk å oppdra sønnene deres til å ta dritten etter seg, så slipper fremtidige koner å bli behandla som hushjelper! -Drittlei-
Ditzy Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Synes det er for enkelt å skylde på mødre; selvfølgelig gjør ikke mannen noe hvis du gjør alt. En annen ting jeg hører ofte fra kamerater er at når de gjør noe er ikke det bra nok fordi det ikke er gjort "riktig" eller fort nok. Dere klagedamer får snurpe igjen smella, slutte å klage og heller gjøre noe med saken. Bra gjort er bedre enn bra sagt! Min samboer og jeg ble enige om arbeidsfordelingen før vi flyttet sammen, og vi holder begge vår del av avtalen. Han har ansvaret for vask av leilighet, jeg lager mat. Klesvask, oppvask og småting som dukker opp i løpet av uken deler vi på. Vi har en klar avtale som begge er fornøyd med og dermed blir det ingen krangler eller sure miner. Det eneste jeg har vært misfornøyd med var hans metode for vask av dusjen (han skrubbet ikke flisene med skuresvamp, bare vasket de med børste), så jeg fortalte han hvorfor jeg synes det er bedre med svamp, viste han hvordan jeg gjør det slik at han så selv at det faktisk ble renere med svampen. Jeg foreslo, uten å forlange. Nå bruker han den metoden han lærte av meg. Jeg er overbevist om at ikke hadde brukt den metoden dersom jeg hadde blitt sur og forlangt at han skulle det. Er det noe jeg har lært her i livet så er det at kjefting og sure miner ikke fører til annet enn dårlig stemning.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 Poenget er at veldig mange menn er ikke like greie og samarbeidsvillige på dette området som mannen din! Mange av dem bare jatter med men forbedringene varer kun et par dager og så er dem glemt. Og ja: jeg har latt vær å mase, har heller oppmuntret, prøvd å snakke om det på en grei måte, og i det hele tatt prøvd alt. Så jeg er ingen sytedame,bare drittlei av å ta all dritten bestandig!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #13 Skrevet 18. mars 2007 Ditzy, om du leser innlegget mitt lenger opp så ser du at jeg verken maser eller kjefter på ham, og heller ikke gjør husarbeidet for ham.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #14 Skrevet 18. mars 2007 Svaret fra anonym 21:45 18.03.2007 er fra meg, hovedinnlegger. -HI-
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #15 Skrevet 19. mars 2007 samboeren min gjorde absolutt alt de første 5 mnd..... jeg klarte ikke gjøre noe. jeg bare lå i sofaen eller senga. klarte ikke lage middag. ryde på kjøkkenet støvsuge eller vaske... så dette gjorde HAN etter han var ferdig på jobb.... hvis du syns at det er et problem at han ikke gjør husarbeid så si ifra da... kanskje du skulle slutte å plukke opp etter han, slik at han får se hvordan han roter.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #17 Skrevet 21. mars 2007 Jeg HAR sagt ifra, og nok en gang, JEG RYDDER IKKE OPP ETTER HAM! JEG GJØR IKKE HUSARBEIDET FOR HAM! Når han roter så blir det liggende, når han slenger søppel på benken så lar jeg det ligge, når han slenger søppel på stuebordet så lar jeg det ligge, når han slenger skitne klær på gulvet så blir det liggende, når han søler på benken så tørker ikke jeg opp, når han lar være å støvsuge så blir det ikke gjort, osv, jeg gjør det IKKE. Noen som fortsatt ikke har fått det med seg?!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #18 Skrevet 21. mars 2007 Svaret 10:31 21.03.2007 var fra meg, hovedinnlegger. -HI-
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #19 Skrevet 28. mars 2007 Mannen min er den som gjør husarbeid hos oss ) Han er den mest omsorgsfulle personen i verden, og jeg elsker ham over alt på jord!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #20 Skrevet 10. mai 2007 Har et klassisk eksempel på at mor har skjemt bort sine gutter her ja, i tillegg til å gjøre alt for brødrene så vartet hun opp faren også, i tillegg til at hun var i jobb! Så her blir alt husarbeidet gjort av meg, dumsnill? Ja, men orker ikke å ha det rotete og møkkete rundt meg. Har stadig disputter rundt tema, seinest i går, og har bestemt meg for at vaskehjelp skal vi ha! Tror det må til for å redde forholdet her, jeg orker ikke alt med to barn + at jeg skal være i jobb, så etter permisjon MÅ vi bare få oss hjelp. Merkelig at menn mangler det genet som har med omsorg og omtanke å gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå