Maud Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Det er klart dere kan det hvis det er viktig. For meg blir denne demonstrasjonen litt barnslig, men dere er i deres fulle rett til å mene og vise i praksis at det ikke hjelper å fjerne anonymknappen.
ostekaka Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2007 Først ville jeg bare teste ut hvordan det rent teknisk virket. Både for å vite hva jeg kan gjøre om jeg skulle ville det, men også for å vite hva andre kan gjøre om de vil. Det er jo så lett å gjøre dette, kun et par musetrykk, ønsker noen å plage andre kan de fremdeles gjøre dette veldig enkelt, det er nok noe annet som mangler hos de personene enn kun et nick. Dette er dessuten et forum hvor det er stor anonym aktivitet, det kan godt hende at en faktisk mister mye av diskusjonen og debatten fordi folk er redde for å bli gjennkjent. Ikke nødvendigvis fordi en har noe styggt å skjule, men rett og slett fordi en ikke vil at andre skal vite intime og personlige følelser fra ens parforhold og familie liv. Det er veldig lett å bli gjennkjent om en har gitt ut litt for mye informasjon. Barnslig, jeg synest ikke det. Men jeg synest det er litt naivt å ikke beskytte seg selv for å komme i en situasjon der en plutselig har lagt ut for mye informasjon om seg selv, og befinner seg i en situasjon der en har eksponert svært personlige følelser for alle og enhver. Fordi om vi alle er voksne og ansvarlige, mener jeg DIB faktisk har et ansvar om å informere tydelig om nettvett og anonymisering, og burde holde seg for god for å kaste seg på denne nickpress bølgen som florerer over hele DIB. Noe av det som er så attraktivt med nettet er at en kan være veldig personig og intim, men fremdeles helt anonym. Ja det vil alltid være idioter der, men de kan en jo alltids ignorere. Jeg vet de kun spør etter et nick, ikke fullt navn og nummer, men det er lett å knytte sammen mye informasjon og gjennkjenne noen en kjenner litt til fra før. Ikke bare en selv, men også de andre en skriver om, ekspartnere og unger, svigerforeldre og besteforeldre. JA vi er alle voksne, men noen er mer ressurss svak enn andre. Jeg tror at dette forumet kan miste mer enn det vinner, ved at anonym knappen forsvinner. Det var litt både om anonymknappen generellt og for dette forumet spesiellt.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Det var din mening, min mening er at jeg tror dette vil bringe flere utrygge mennesker hit som tørr å legge ut både frykt å glede og ikke bli møtt med en hel bundt med anonyme om hvor ille,tragisk,forferdelig, og hvor mye hat han har til uskyldige små. Med nick kan vi bedre sile ut de som har disse innleggene som baserer seg kun på hat og hets.De innleggene har ikke noe grunnleggende histore i seg eller forklaring sånn at det er ikke noe å svare på. Er det et nick som gang etter gang legger ut støtende innlegg kan vi lettere hoppe over det også, enn å lese igjennom 10 anonyme innlegg. Som et forum igjen må man som en voksen ta forhåndsregler som mange andre steder. Man trenger ikke ha en profil, man kan forandre alt man vil i et innlegg like mye som man kan legge ut et fantasiinnlegg. Uten at folk skjønner. Det kalles NETTVETT. Og bruker man nettvett så kan ingen her igjenkjenne noen.
scoobidoo Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Jeg er ikke enig... Jeg tror flere tør å si sin mening hvis de får være anonyme, og HALLO, hvor farlig er det om noen sære mennesker prøver å gjøre livet surt for andre...? Alle skjønner jo at de enten bare tuller, eller er litt dust... Jeg syns anonymknappen er bra jeg. Bruker den en sjelden gang hvis jeg ikke ønsker å bli gjenkjent.
♥Snulder Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Jeg tror det er riktig at flere tør si sin oppriktige mening hvis de er anonyme! For meg er det viktigst at det jeg sier kan sies til gud og en hvermann in real life ;=) Legger aldri ut noe om privatlivet mitt som jeg ikke kan stå for ellers heller. Da er det enkelte ganger best å bare bite i seg kommentarer og leve etter utsagnet " Den kloke tier" !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå