J07+J12 Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Har blitt skikkelig forkjøla med den irriterende hosten, men vet ikke om jeg tør å ta hostesaft. Noen som vet om det går bra eller er det noe i helst skal holde oss unna? Takknemlig for svar:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 legen min sa at alle hostesaftene/ og tablettene inneholder et stoff, husker ikke hva det heter, som vi bør holde oss unna.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Det er en type hostesaft man kan ta. Jeg hadde influensa i begynnelsen av januar, men husker selvfølgelig ikke akkurat hva den typen het. Men det vet de på apoteket:-)
J07+J12 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2007 Okey:( da får jeg bare ligge her å hoste og synes synd på meg sjøl da. Tusen takk for raskt svar isåfall:)
Tonje, M&A Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg var hos legen med en skikkelig hoste og fikk skrevet ut cosylan på resept. Den er det rød trekant på. Han sa det ikke var skadelig for barnet,men at den skulle taes med måtehold og ikke "drikkes". Håper det stemmer for jeg har tatt halve flaska..
beatek-t Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Tonje27 - jeg fikk også det utskrevet, med samme beskjed som deg - har tatt litt, men prøver å holde meg unna så mye jeg klarer... Har bronkitt, med en ENORM hoste! Måtte skifte penicilinkur, så nå går jeg på min andre - uten bedring... Håper det bedrer seg snart! Ligger på sofaen i stua, og lengter etter senga mi:) Vekker hele huset av hostinga mi, sjø God bedring til oss alle:) Klæm:)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Cosylan kan du fint ta, men ikke mer enn anbefalt max dose. Det er ikke skadelige stoffer i Cosylan, men det inneholder et morfin-stoff som kan være avhengighetsskapende både for mor og barn. Men innenfor de anbefalte dosene gjør det ingen "skade".
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Dette er helt korrekt. I tillegg kan du ta Tuxi som er litt bedre på smak enn Cosylan! Uansett så må alt slikt tas med måte. Kaldt vann kan også være hostedempende! Hoster du alt for mye kan det sette igang fødselen alt for tidlig, derfor er det bedre å ta litt hostesaft eller ikke!
Enitsirk79 Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Synes faktisk cola er mer hostedempende enn vann!
Tonje, M&A Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Det var godt å høre fler som har tatt den.. Ferdig med å ligge på sofaen etter bihulbettennelse og lungebettennelse.. man blir faktisk lei av å ligge på sofaen.. hehe.. God bedring! Klem
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Du kan ta en hostesaft som heter SOLVIPECT. Det fikk jeg beskjed av legen min om.Denne brukes på små barn og gravide
tjorven 1 Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 Du kan ta tuxi, men ikke NOSKAPIN, det pussige er at Tuxi ikke skal gis til barn under 5 år men det kan noskapin...
Cloudberry Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Ikke ta den med rød trekant ihvertfall, hehe;)
julaugmamma Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Jeg var hos legen i dag, og fikk beskjed om at det ikke var noe form for hostedempende medisiner jeg kunne ta. Innrømmet at jeg hadde tatt litt cosylan på kvelden for å få litt søvn. Det ble godtatt, men med rynket bryn og beskjed om å ikkje gjøre det så veldig mange dager. Fikk beskjed om kaldt vann, men da hoster jeg mer.. så jeg må kjøre lunket eller varmt vann...Så nå går det på vann og halslinser, gjerne kombinert med et laaangt varmt bad..Hadde kanskje fått Efidrin, men det virker ikke på meg.. Lykke til med hosten
ramløsa- nok en gang Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Jeg var hos legen i dag og fikk ikke skrevet ut noe som helst, bare tvert nei, alt er farlig. Jeg blir litt betenkt, ser jo at flere har fått helt andre råd. Nå er heldigvis verste influensaen over for min del, men har faktisk ligget søvnløs flere netter, og hvor bra er det? Det var Cosylan jeg ville ha, men legen stod på at det kunne jeg ikke få, ikke bra for barnet. Kan man stole på disse i hvit frakk i det hele tatt? Til deg malin synes jeg kanskje du skal ta kontakt med legen, si at du har hørt forskjellig, men hvis eneste fare med Coslyln er en helt usannsynlig risiko for å bli morfinvrak, (hvilket jeg antar du ikke er disponert for på basis av noen få skjeer når du er syk) så insister på å få hostesaften. Da får du hvile og det trenger både du og barnet, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #16 Skrevet 28. februar 2007 Syns dette er rart jeg for på Solvipect flasken står det at denne kan taes av gravide.Fikk også en brosjyre fra apoteket som beskrev hvilke hostesafter du kan og ikke kan ta som gravid.Hør med de ansatte på apoteket for de kan faktisk ganske mye om slikt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #17 Skrevet 28. februar 2007 Cosylan inneholder jo morfin stoffer.
nurket4a Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Hei. Ser at dere har fått forskjellige svar, så jeg kan nå bare komme med hva min lege sa. Jeg plages vveldig med tørrhoste og får ikke sove om kveldene. Prata med legen og fikk utskrevet cosylan. Denne får jeg ta 5-10 ml om kvelden. Legen sa at det var bedre for barnet at jeg fikk sove og slappe av enn at jeg lå og hostet og stresset med å ikke få sove.
Annapanda har fått en til Skrevet 28. februar 2007 #19 Skrevet 28. februar 2007 Jeg fikk anbefalt en hostesaft man kan kjøpe på helsekost! Det er visstnok egentlig et kosttillskudd, men fungerte bra som hostesaft. RaspiBear heter den, det er brun flaske med rød etikett. Smaker kanskje ikke best, men jeg synes den fungerte bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå