Gå til innhold

Ul ble ikke som forventet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor synes hun så noe som ikke var helt som det skal

Men ungen lå så klønete til,som en liten ball, så hun klarte ikke å se helt tydelig.

Hun målte hodet og lårben til å være uke 16-17, ikke uke 18 slik jeg trodde,og hun mente kroppen var liten i forhold til hodet. I og med at jeg var på ul i uke 12 og fikk ny termin, så skulle den ha vokst i rett tempo til nå...

Men samtidig så sa hun at det kan være pga måten den lå på.

Skal tilbake imorgen for å ta en ny sjekk hos lege, samt fostervannsprøve.

Dette kan bare ikke skje!!! Måtte avbryte ettsvangerskap i uke 19 i fjor pga kromosomfeil, kan ikke tro at jeg kanskje må gjennom dette en gang til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da...så skremmende da..men det trenger jo ikke være noe galt..det er jo som hun sier..mulig at det er pga måten h*n ligger på.....lykke til i morgen da :) skla xxxx fingrene for deg:)

Skrevet

Uff skjønner at dette ikke er lett, veit liksom ikke helt hva mer jeg skal si jeg, men lykke til i morgen da..

Skrevet

huff så trist da... xxxx fingrene for at alt er bra jeg,at babyen bare lå litt kronglete til..ønsker deg masse lykke til i morgen,håper d går bra for dere denne gangen...

klem

Skrevet

Huff... Ingen kjekk opplevelse det der!! Er vel alle gravides mareritt å kommepå ul og få beskjed om at det kanskje ikke er som det skal med den lille. Må være ekstra tøft når du har hatt et avbrutt svangerskap tidligere.... Godt at du får komme tilbake allerde i morgen,da. Og siden jm ikke kunne i noe helt sikkert, er det jo håp om at det bare er en liten luring der inne som bare vil utfordre legevitenskapen litt? Krysser fingre og tær for dere!!! Håper du greier å slappe av litt i dag, og at du greier å holde motet oppe!!! (vet det er lettere sagt enn gjort..) Sender deg en stoooor, varm klem!!

Skrevet

Hei.

Tenkte å komme med noen trøstende ord, vet ikke om det hjelper, men..

For ikke mange ukene var jeg på UL da jordmor fant noe hun ikke likte, hun tilkalte en gynekolog også, for å få flere til å se det samme. Han så også det samme som jordmor. Lillehjernen manglet, og nakkefolden var veldig forhøyet...

Selvfølgelig var vi livredde, og helt sikre på at barnet i magen var veldig sykt.. Dagen etterpå var jeg hos en spesialist innenfor dette med ultralyd og fostermedisin... Han fant lillehjernen med en gang. Nakkefolden var fortsatt forhøyet, så vi fikk tilbud om duotest..

Duotesten viste seg og være helt fin, og dermed ble barnet i magen min friskmeldt..

Håper at det er barnet ditt som ligger keitete til, slik at det er vanskelig å måle..

Ikke mist håpet, det kan gå bedre enn du tror!!!! Men få en som er ekspert i å se på dette. Jordmødre er ikke eksperter, husk det.

Sender deg en varm trøsteklem, og håper det vil gå bra med dere.

Skrevet

Tusen takk for gode tanker og lykkeønskninger.

Gøril med mirakel i magen: Godt å høre at det gikk så bra med dere og at det finnes solskinnshistorier også. Håper virkelig at det bare er jordmor som ikke klarte å se tydelig. Som du sier, de er ikke eksperter!!

Skrevet

Uffameg - stakkars dere, får virkelig håpe alt viser seg å være bra med den lille - krysser alt jeg har for derexxxxxxxx

Lykke til i morgen.

Klem

Skrevet

Dette gikk ikke bra nei....

Undersøkelsen i dag hos en spesialist i fostermedisin viste at det var en veldig syk baby der inne.

Tegn både på hjerneskade og hjertefeil +mulighet for en alvorlig kromosomfeil gjør at vi har tatt den tunge avgjørelsen å avbryte svangerskapet nok en gang:(

Det som er bra er at legen sa at nå skulle vi bli skikkelig utredet begge to.Og neste gang vi skal bli gravid (snart håper jeg...) skal vi få hjelp til å sette inn et befruktet egg som er helt friskt.

Så da sier jeg takk for meg her inne på 2.trimester og ønsker dere alle lykke til videre på ferden!!

Skrevet

utrolig trist på høre.. men jeg lurer på noe xxx76: er det lov å avbryte svangerskap fordi barnet er sykt? trodde det ikke var lov i Norge jeg?? eller er det et veldig dumt spørsmål?

Skrevet

Så fryktelig trist xxx73. Du har min dypeste medfølelse.

Godt at dere får medisinsk hjelp ved neste graviditet, slik at dere ikke behøver å oppleve dette igjen.

Lykke til videre!

Anonym: Jo, det er lov til å avbryte et svangerskap når barnet har en alvorlig kromsom-/utviklingsfeil. Man må søke nemd, men dette er bare en formalitet.

Skrevet

xxx76

Dette var helt forferdelig å lese. Dere har min dypeste medfølelse, og

jeg håper dere finner styrke til å fortsette..

Huff.. har ikke ord.. stakkars dere.. Så urettferdig.

Neste gang er jeg sikker på at det vil gå mye mye bedre for dere,

og at det ligger et foster i magen din som er helt friskt.

Tenker på dere.

Skal tenne et lys for dere i dag.

Trøsteklem

Skrevet

Å nei xxx76, det var forferdelig trist å lese! Aner ikke hva dere går gjennom nå, kan bare forestille meg hvor vanskelig dere har det nå. Verden er virkelig urettferdig!!! Bra at dere får oppfølging da, og at dere får den muligheten til å få et friskt barn neste gang - ønsker dere masse lykke til i tiden fremover.

Stor trøsteklem

Skrevet

xxx76

Dette var kjempetrist. Sender dere mange tanker. Ta vare på hverandre i tiden som kommer, jeg ønsker dere lykke til videre. Med god oppfølging går det nok bra for dere neste gang.

Klem

Skrevet

Uff detta va ikkje kjekt. Sitte her med tårer i augene og kan bare forestille meg kor vondt dåke har det. Veit nesten ikkje ka eg kan sei, for da må vera heilt grusomt for dåke no. Vil berre senda masse goe klemma og ønska dåke masse lykke te viare! Håpa av heila mitt hjerta at dåke vil lykkast neste gong!

Skrevet

Er fryktelig lei meg på dine vegne xxx76! :(

Dette var kjempetrist å lese..

Kan bare ønske dere all hell og lykke til neste gang. Skal se det ordner seg:)

*trøsteklapp på skulderen*

Skrevet

Uffameg....verden er urettferdig.. Føler med dere.Lykke til neste gang!

Skrevet

Huff, dette var trist. :(

Ønsker deg lykke til videre, håper du har god støtte fra de rundt deg nå.

Skrevet

Helt forferdelig.. Ønsker dere lykke til i det dere skal gjennomgå fremover..

Stoor klem**

Skrevet

xxx76

Huff, dette var ikke koselige nyheter. Håper likevel jordmor tar feil. De tok nemlig feil til meg. De mente magesekken var liten og jeg ble oppfordret til å ta fostervannsprøve. Noe jeg var skeptisk til. Men jeg måtte bestemme meg på 10 min og ga etter. Den prøven førte til vannlekkasje, noe jeg ligger på sykehus for nå også. Dagen etter fv-prøven og lekkasjen fikk en ekspert se på meg. Hun sa at magesekken var normal!!

Ta duotest (blodprøve) og få eksperter til å se på deg du! Behold håpet en stund til.

Som du ser over her tok de feil hos Gøril også. Lykke til. Jeg sender masse kryssede fingre over til deg. Klem

Skrevet

uff, føler med deg!! lykke til! sender deg gode tanker

Skrevet

Så urettferdig, så trist!

Håper dere snart er tilbake med en frisk liten baby i magen *klemmer*

Skrevet

Huff så utrolig trist xxx76 ord blir fattige når det gjelder sånne ting.

Ønsker deg virkelig lykke til videre og at du kommer fort tilbake hit.

Klem

Skrevet

Det er faktisk lov til det! Veldig dumt spørsmål! Vær heller med og tenne et lys for xxx76, den lille og hele familen deres!

Varmeste tanker sendes herved og et lys tennes i kveld for Dere!

Varm klem fra meg og hele min familie!

Skrevet

..trist, trist, trist..

Føler med dere og håper ting ordner seg

til det beste for dere til slutt..

Klemmer til dere i en vanskelig tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...