Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 13+3 og syns ikke dette å være gravid er så veldig greit:-(

Ikke misforstå,er selvfølgelig glad i den lille spiren inni meg. Er bare det at jeg og min samboer hadde ikke planlagt å bli gravide og det tok noen uker før jeg skjønte at jeg var gravid. Og både festa litt og røykte de første ukene siden jeg ikke visste det.

Nå har jeg fått en tanke i hodet om babyen har tatt skade i de ukene jeg ikke visste at jeg var gravid , er helt sikker på dette,alle sier jeg er tåpelig som tenker sånn,men kan ikke for det...... tenk om jeg har rett da? hva gjør jeg da?

Unnskyld rotete skriveing, er bare så fortvila nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du skal engste deg venne, for jeg ble gravid rett for jul, og hele jule har jeg røykt siggaretter og drukket vin....jeg tenkte som deg da jeg fant ut at jeg var gravid...jeg er nå 13+6, jeg sluttet å røyke straks jeg fant ut jeg var gravid, så jeg har ikke røkt siden 1jan...

Tror de fleste har drukket i begynnelsen av svangerskapet, de fleste far velskapte unger, til og ed de som drikker i svangerskapet kan få velskapte unger.....

jeg tror ikke du har rett....

og tenk sånn at viss det hadde vært noe stor feil med barnet ville du ha mistet det før 12 uker, kroppen kvitter seg med det som er unormalt..

lykke til videre

Skrevet

Det går som regel veldig bra! vet ikke når du fant ut at du var gravid, men helt tidlig i svangerskapet er det ikke så mye som går fra deg til babyen, så den har nok ikke tatt skade av det!

Jeg visste heller ikke at jeg var gravid, så jeg drakk&røyka en gang mens jeg var gravid, og var kjempebekymra, men både legen og jordmora sa at det var veldig liten sannsynlighet for at det skulle ha påvirket babyen! jeg vet jo fortsatt ikke sikkert, men alt var bra på ul, og jeg kjenner lillegutt sparker og slår masse inni der, så jeg regner med det er bra med ham! :)

du kan jo prøve å få tatt en tidlig ul, enten privat eller om du forteller lege/jm at du er så bekymret, så kanskje de sender deg på en for å berolige deg litt? Så slipper du å gå og bekymre deg! Snakk med lege/jm om hva du tenker!

Lykke til! Alt går helt sikkert bra med din lille spire! :)

Skrevet

Jeg syns du skal ta kontakt med helsestasjonen og få snakket med noen der om det! :) Vi gravide har mange rare tanker i hodet, og det er heldigvis sjelden at våre negative tanker stemmer med virkeligheten. Håper alt står bra til med barnet. Lykke til videre i svangerskapet! :)

Skrevet

Jeg var også veldig bekymret i begynnelsen av dette svangerskapet, men av andre grunner enn deg. Jeg venter nemlig nr 3 og fikk det plutselig for meg at jeg var helt gal som trodde jeg kunne få enda en perfekt liten unge.. Følte jeg utfordret skjebnen når jeg valgte å få en til.

Jeg bestilte time til privat ultralyd jeg, og fikk time i uke 14. Det var kjempedeilig. Hjertet slo med fire kammer, og alt annet så helt perfekt ut. Jeg roet meg veldig etter det. Nå er jeg i 26 uke og bare gleder meg til å møte den lille tulla mi.

Det går nok fint for deg også, men jeg anbefaler virkelig en tidlig UL isteden for å gå å slite med vanskelige tanker. Lykke til!

Skrevet

For å si det slik: Sannsynligheten for å få et friskt barn er adskillig større enn sannsynligheten for å få et sykt - selv om man drikker gjennom svangerskapet også. Det gjelder å lese statistikk riktig.

Skrevet

Jeg røkte og drakk et par ganger før jeg fant ut at jeg var gravid. Var på ultralyd på mandag og alt var fint med barnet :) Tror ikke du skal bekymre deg.. Det tar jo noen uker før navlesnoren er laget, og det er vel mer uheldig da om du drikker og røyker, for da kommer det direkte gjennom blodet til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...