Gå til innhold

Hva er en "stor nyfødt" for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig om jenter/damer som synes de har fått en stor baby, og som veier f.eks 3,8 kg.

Hva mener DU er en stor nyfødt?

Selv mener jeg fra 4200 g og oppover. Da har jeg pr egen definisjon født en stor og en ikke-stor baby..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har vært under fire kg begge to. Jeg synes babyene er store når de er 5 kg +

Skrevet

Rundt 4,5 kg+ og over 54-55 cm

Skrevet

4,5 kg og oppover synes jeg er store nyfødte...

Skrevet

Har fått en på 4,6 kg og det er relativt stort, men enklere å få ut en 1 mann som var nesten 1 kg mindre.

Skrevet

Fra 4,5 syns jeg de er store.

Mine gutter har vært 4,7 og 4,8, og jeg vil si de har vært store... He he.

Skrevet

Personlig så synes jeg rundt 4,5 kg klassifiserer til "stor". Jenta mi var 3920 og var endel jordmødre etc som sa "se på den store fine jenta" :-P

Gjest otilie79 og Nora Helene
Skrevet

Vil nok kalle "konfrimanten" min på 4315 gram for stor ja, spesielt siden hun er jente og da:) Søstrene var 3090 og 3320 da de kom.

Skrevet

4,5 kilo og oppover tenker jeg på som stor. Kommer jo an på hva du ser i forhold til også, en på fire kilo virker jo sikkert stor hvis søsknene var under tre f.eks

Skrevet

når det nærmer seg 4,5 kg begynner man å snakke om stor baby=) nevøen min var 5,5!! det er konfirmant det!!

Skrevet

eg fikk en gutt på 4210 gr og for meg er det en stooor baby.. han var jallefall stor å få ut..hehe...

Skrevet

over 4,5 vil jeg si er stort. Jentene mine var henholdsvis 4.3 og 4.8!

så ja, ganske store tøtter jeg fikk ! :)

Skrevet

Jeg synes alt over 4,2kg er stort :)

Skrevet

Jeg synes grensa går på ca 4.2kg.

Jenta mi var 4.7, og jeg synes hun var stor. Skrek dobbelt så høyt som de andre bebisene på barsel, og så gigantisk ut i forhold til "naboen" på benken på stellerommet ;o)

Skrevet

siden min første var unde 3g så syntes jeg at min andre da er stor selv om hun i realiteten ikke er det. hun var 3,5kg men egentlig regner jeg dem for store når de er over 4,5kg jeg da.

Skrevet

Jeg syntes jenta vår på 4 kg var stor nok jeg... jordmor sa at hun iallefall ikke var større enn 3,4 så sikkert derfor jeg ble litt sjokkert over at hun var så stor. Hun var skikkelig stor i forhold til babyene på 3 kg;-)

Pleier å si at jeg fikk ei stor jente på 4 kg.

Skrevet

Over 4 synes jeg er stort!

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Over 4 kg er vel stort?

Min var bare lang.. 55 cm. Ikke spesielt stor.. 3945 gram

syns jo han var gedigen jeg da siden han lå på intensiven med ustabilt blodsukker og var nesten 4 kg. De andre ungene som lå i kurven ved siden av veide rett under 2 kg.. DE var små de..

Skrevet

4 kg + og over 52 cm ...:)

Skrevet

Dette syns jeg blir litt hva man er vant med liksom. Begge mine var store etter de flestes mening her ser jeg. De var 4300 og 4560. Men for meg var de veldig små ;-) Så jo selvsagt at naboens var mye mindre.

Men syns likevel min var fyktelig liten, hadde jo ikke turt og ta i naboens baby engang, hehe...

Skrevet

Enig! Over 4 kg er stort. Har ei over og ei under det = )

Skrevet

Jeg syns også at de er store når de er over 4kg. Har en på 3910, og ei på 4380 :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...