Gjest Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Er det noen her som ikke får lov til å ta med stebarn til utlandet? Grunnen vi fikk servert her i hjemmet: for langt!
MissMarple Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Ta det til retten, de vil ikke nekte dersom det ikke er tungtveiende grunner, eks at dere ikke vil komme hjem igjen. Hilsen min advokatmann.. =)
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Første omgang kan din sambo evt ta det til mekling. En meklingsattest kan man bruke å ta med til retten opp til 6 mnd, men strengt tatt er det ikke så ofte man trenger å gå så langt som retten. Stor klem til spira i flaska hihihi
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Takk :-) Tror ikke vi tar det så langt som til retten. Føler at samarbeidet ellers fungerer bra. Får håpe hun tar til fornuften snart..
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Føler ikke mor hun tar fra barnet noe da,hvis barnet vil? Kunne aldri falt meg inn å si til barna mine, nei ikke aktuelt at du drar på ferie med pappa!
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Den greia der skjønner ikke jeg heller.. Barnet vil jo veldig gjerne være med oss, men mor sier at det er for langt. Lurer på om hun er redd det skal skje noe...?
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 hmmmm............kan jeg spørre hvor gammelt barne er? Det mest sannsynlige som skjer er at barnet kommer hjem med positiv erfaring og glede vil jeg tro! Det er jo utrolig trist for barner da,å bli innkludert av dere men mor sier nei.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 10 år, så begynner å bli stor. Jeg spurte mor om barnet kunne være med oss til Thailand for et par år siden. Da var barnet tilstede og hørte mor sa ja.. Litt etter fikk jeg en sms om at det dessverre ikke ble aktuelt likevel.. Etter denne episoden har vi hatt to utenlandsturer til som barnet ikke har fått være med på..
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Trist da. Tror vel barnet vil komme med spm til sin mor snart i den alderen.
Kreoline Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Trist å lese om mødre som ikke unner barna sine den gleden. Tar hun med seg barnet til utlandet? Hvis nei. Da er jeg sikker på at hun er misunnelig på dere for at dere har anledning til å reise til utlandet. (Muligheten for at hun ikke er interessert i å reise til utlandet er selvsagt til stede). Det er flott at dere ikke lar dette tullet være til hinder for at dere likevel reiser på ferie, men som sagt trist at mor ikke unner barnet sitt den opplevelsen å være med på ferie til utlandet.
Mamma '67 Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Her må det da ligge noe mer bak? Man kan vel ikke argumenter med at en 10-åring ikke kan være med på en reise bare fordi det blir for langt å reise? Jeg ser at alle reagerer med klørne ute mot barnets mor, og jeg syns jo det er en merkelig begrunnelse hun oppgir, men hva er det egentlig hun frykter? Har dere snakket om det? lykke til, og forhåpentligvis god tur!
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 Hva mener du med "her må det ligge noe mer bak"? Vi har snakket om det ja, men hun syns det rett og slett er for langt! -Det er ihvertfall grunnen hun oppgir. Hun er ikke bare sånn mot oss. Heller ikke farmor eller bestefar får lov til å ta med barnet på lengre turer. Vi pleier å ha barnet annenhver helg og i ferier. Så å reise på fjellet og til Sverige det går ann.. Hun har ingenting å frykte, men kanskje litt småangst for at noe forferdelig skal skje på veien...? Fly etc...?
Mamma '67 Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Jeg mente bare at siden det er en unormal begrunnelse -at det er for langt- så virker det som om det er en unnskyldning, og ikke hele sannheten. Siden heller ikke andre får ta med barnet på langreise, så er virker det som et prinsipp hun har, og ikke noe hun mener for å sette kjepper i hjulene for dere. Tror ikke du,slik du antyder, at det kan være en frykt for hva som kan skje som er årsaken? En slik frykt kan jo være fullt legetim, men burde ikke sette en begrensning for barnet så lenge dere er med og passer på. Hvis det ikke ligger et alternativt motiv bak begrunnelsen, så er den usaklig og burde ikke få ødelegge for dere. Det er som å svare "fordi" på et spørsmål om f.eks hvorfor man ikke vil ta oppvasken. Dårlig begrunnelse!
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Hun er vel bare redd for å slippe barnet fra seg langt avgårde, redd for at det skal tulle seg bort i mengden, ikke gjøre seg forstått på andre språk, falle i klørne på noen.....etc....? Bare fantasien setter grenser for den som har lett for å bekymre seg......
Maud Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Er hun redd for flyturen kanskje? Ellers tenker jeg at andre kan ha rett i at hun ikke vil at barnet skal oppleve noe sammen med andre som det ikke opplever sammen med henne. Første tur til Thailand skal være med henne, hvis h*n skal reise langt, skal det være med henne. Det handler vel om frykten for å miste kontroll. Hvor langt er for langt da? Er 50 mil passe? 100 mil? Dette er jo egentlig bare tull og hun kan ikke nekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå