Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg rygger hver gang jeg leser betegnelsen biomor!! Jeg er mor eller mamma til mitt barn! ikke "biomor". På samme måte som stemødre er stemor så er mødre mor eller mamma! Er det fordi det er så sårt at barna har en ordentlig mamma at dere stemødre må lage en annen tittel på henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vært tatt opp opp til mange ganger her, og vi er jo alle enige om at dette er for lettvindthetens skyld og slik at ingen skal misforstå HVEM vi egentlig snakker om. Husk at alle som skriver biomor er jo ofte også mamma til sine egne barn og de er stemor til sine nye partners barn. Det er jo heller ingen som bruker betegnelsen STEmor, men i dette forumet gjør vi det.

"Er det fordi det er så sårt at barna har en ordentlig mamma at dere stemødre må lage en annen tittel på henne? "

Og akkurat her gjør du vel det samme selv???

SÅ det har absolutt ingenting med sårhet å gjøre (kan ikke engang forstå sammenhengen mellom sårhet og Mor, men, men...)

Skrevet

Har ikke en stemor til mitt barn nå, men får det gjerne en dag... så er ikke såret for det, og rent personlig så tror jeg x'en min og barnet mitt vil nyte godt av om han hadde fått en skikkelig dame (stemor) inn i livet sitt som fikk han til å ta ansvar og treffe barnet sitt. er mange flotte damer her inne som ser ut til å sette alle barna først, uavhengig av om det er mine, dine eller våre!!

"Biomor" knytter kun moren til barna sine gjennom biologi og ikke gjennom omsorg. Jeg bruker ofte uttrykket biologisk far om barnefaren fordi han ikke på noen måter har stilt opp som pappa. Det er en gradering jeg har mellom det å gi omsorg, og det å bare ha delt ut litt dna, og mødre som gir omsorg til barna sine fortjener å bli kalt mamma, også av den nye dama til pappa!

ser at den kommentaren min om sårhet og stemødre kanskje virker støtende, og var egentlig ikke det som var meningen med innlegget.

men når noen skriver at det værste med stebarna er at de eksisterer, og at de må forholde seg til en "faens biomor",så blir jeg lei meg på barnas vegne, litt trist for meg selv, og forbanna på de egoistiske damene som har en slik rolle og påvirkning på andres barn!!!

Skrevet

Biomor er jo et utsangn man bruker for å få andre til å forstå hva man mener.

Personlig kan jeg ikke si at jeg reagerer på det som noe negativt her, er selv mamma og stemor.

Som mor selv vil jeg ikke si at det handler om å lage et nytt utsangn på mor, men lettere å forstå i en lengre sammenheng.

Skrevet

Spiller det så stor rolle? Det er helt sikkert noen som her inne har sagt jævla stemødre, horer, stehøns, igler og mange andre lite fordel aktige benevnelser.

Så lenge det ikke er mine stebarn som setter meg i en av de kategoriene så spiller det ikke den største rolle for meg.

Skrevet

Hvis man finner betegnelser som "biomor", "stemor" osv. støtende... Da har man for lite å henge seg opp i! Jeg for min del er både biomor, stemor, mamma, mutter, kjerring, samboer, kjæreste, elskerinne, husmor, slavedriver og alt mulig annet... Helt greit alt sammen!!

Skrevet

Jeg liker heller ikke ordet, men jeg prøver å lar være å bruke det. Det betegner jo en litt negativ person som "går igjen" på disse sidene. Denne personen er også meg. Jeg liker ikke å identifisere meg med denne litt strie biomoren... Jeg er mamma til alle mine barn. Både særkullsbarna (mine) og fellesbarna (våre).

Skrevet

Ja du fikk sagt det nå, utrolig mye vi er egentlig når vi tenker etter........=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...