Gå til innhold

Permisjon=ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sier mannen min ihvertfall. Ikke det at han mener vi ikke gjør noe, men han mener at vi gjør det samme som om vi hadde ferie (passe barn, mate, vaske ol)- bortsett fra kanskje å reise bort og at man er 2.

Kjenner jeg blir litt provosert når han sier det, samtidig som jeg ser poenget hans. Jeg gjør jo det samme som jeg måtte ha gjort i en ferie.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som jeg ville latt mannen din ta en større del av permisjonen enn bare "pappapermen" - så hadde han fått sett.

Åsså er vel en stor del av poenget at man er to og skal avlaste hverandre i ferien slik at man har mer overskudd.

Skrevet

Han har en større del av pemisjonen. Han er fast hjemme 2 dager i uken i et halvt år og det var han med nr 2 også. og trives bedre med det enn å være hjemme hele "pappapermen" på en gang. Tiden da gikk så fort og ble altfor "ferie" for ham.

HI

Skrevet

Jeg synes faktisk permisjonen min er litt ferie jeg, altså. Er ganske sikker på at gubben er mer sliten når han kommer fra jobb enn det jeg er.Dagene går stort sett med til babytreff og kafébesøk. Er jeg trøtt kan jeg sove når gutten vår sover. Synes ikke det er noe slitsomt å være hjemme i det hele tatt, bare kos :)

Nå skal det tillegges at det eneste husarbeidet jeg gjør om dagen er å vaske klær, ta ut av oppvaskmaskina, måke og handle mat + div. vi trenger. Sliter meg ikke akkurat ut på det. Bruker tiden hjemme sammen med poden, husarbeidet deler vi på om kvelden.

Skrevet

Glemte å få med at mannen min skulle gjerne hatt hele permisjonen, men det har han ikke fått pga amming ol.

Og han skønner ikke hvorfor damer blir sure når han sier at perm=ferie, som han sier : de har jo ingen argumenter for at det ikke er ferie.

Skrevet

Tja nå er dette førstemannen min da. Klart jeg koser meg - men det er slett ikke det samme som å ha "friheten" med å være alene. Bli trøtt av husarbeid og underholde baby. Har en liten pode som ikke sover noe særlig på dagene også da.

Å det er selvføgelig mye "bedre" å ha delte uker - da blir en ikke så trøtt som om en tar permisjonen i ett strekk.

Pappan her i huset skal ha seks uker + at vi skal jobbe 60 prosent hver en del av permisjonen - DET gleder jeg meg til. Det er mdt i blinken! Litt med lillegull og litt arbeid!

Har hatt noen dager på jobb og det var klart slitsomt (pappan var hjemme)- men hadde VELDIG mye mer overskudd til lilletass når jeg fikk tid til å savne han og tid til å være bare meg selv noen dager også!

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...