Gjest Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Min samboer fikk endelig fingeren ut og fridde på lørdag... Men nå ble han svært overrasket da jeg prøvde å forklare at det normalt sett betyr at vi er forlovet, og antydet at jeg kunne tenke meg en ring..!? Vi er i gang med å finne dato (september), kirke og lokale, så hva er problemet hans?? Bindingsangst? Det at kvinner og menn er fra foskjellige planeter og at jeg har sett for mye reality..? Det er da selve definisjonen på forlovelse at en har fridd, den andre har sagt ja og man planlegger konkret..? Selv om man ikke markerer med fest og pressekonferanse trodde jeg ikke dette var noe å lure på... En dårlig start på bryllupsplanlegging syns jeg, selv om jeg før dette var veldig glad.. Noen som har vært utsatt for liknende? Han er normalt sett en oppegående og godt orientert fyr, og kaller seg til og med romantiker.. Og han/vi har god råd, så det er ikke det at han ikke har råd til å kjøpe ring... Ble dårlig stemning her igår..
nancy79 Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Min forlovede gikk ned på kne ca.. på sykehuset etter at vi hadde fått jenta vår. Han hadde kjøpt en sølvring og hadde brosyren med forlovelses ringer i baklommen, tok fram den og sa jeg kunne gå å kjøpe meg en jeg likte...... Det har jeg enda ikke gjort, likte sølvringen fordi det var den han valgte ut og det er ikke det samme å kjøpe selv..... Men jeg har hintet veldig og pekt ut den jeg vil ha i morgengave. Så jeg håper og tror jeg får den (ikke lenge til) De er fra en annen planet, de kan ikke for det det bare er sånn, vi får ta de som de er........
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Huff da, skjønner du føler deg snytt. Men kan umulig ha bindingsangst når han faktisk frir?? Jeg ble fridd til med en nydelig og dyr ring, men det mest fantastiske er jo at han vil gifte seg med meg...!! Noen menn tenker nok ikke at ringen er så viktig. Du får passe påå velge en sabla dyr giftering!!
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Hehe, ja føler meg jo litt snytt når han endelig frir og så påstår at vi ikke er forlovet.. Jeg hadde jo hintet litt om at jeg var gifteklar og han syns som mange menn at det er like greit å være samboer, så jeg ble jo glad og overrasket over at han ville gjøre det nå, trodde jeg måtte vente til vi hadde 4 unger og hadde bodd sammen i 15 år, hehe.. Tror nok det ordner seg, det er visst noe med begrepet forlovelse som han synes er gammeldags.. Men ellers engasjerer han seg mer i det hele enn jeg hadde trodd og har mange bra ideer.. Har til og med lovt å ta seg av det meste av planleggingen Men klarer nok ikke å holde meg helt unna, skjønner at jeg må passe på litt når jeg måtte forklare ham at det er noe som heter prøving og forloverpapirer.. De er jo litt søte og da..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Mannfolk er rare... Min fridde, med ringer, men da jeg spurte når vi skulle gifte oss så hadde han ikke noe svar på det... Tenkte tydeligvis at det var mer enn godt nok å være forlovet. Så jeg ble rett og slett mer skuffet og trist enn glad da han fridde... Hvorfor fri dersom man ikke har lyst til å gifte seg....?!
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Ja, og hvorfor vil man gifte seg men ikke være forlovet..?! Men han trengte nok bare tilvenning, har begynt å kalle meg "forloveden" nå, hehe.. Tror merkelig nok det stemte at han ikke var klar over at det var en sammenheng mellom et frieri og en forlovelse.. : ) Og han har lovt meg ring også, så ting ordner seg for snille piker.. Til Anonym, så er det jo mange som er forlovet i mange år uten å ha noen konkrete bryllupsplaner, det blir mer en bekreftelse på at man har bestemt seg for hverandre.. Men det er jo klart at man bør jo se for seg et bryllup en eller annen gang! Det ordner seg nok!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Vi har alt vaert sammen i syv aar og har passert begge passert 30, saa vil helst ikke vaere forlovet saa alt for lenge... Men vi har funnet en dato naa da - bare at han ikke er saa veldig ivrig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå