fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 ..Jeg gjør det ofte selv, og lurer på; er det bare en refleks jeg/alle gjør for liksom å beskytte barnet sitt, eller kjenner faktisk barnet at man gjør det?? Har noen hørt noe om det? Jeg er 20 uker på vei..
~La luna~ Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 God morgen.. Jeg vetikke hvorfor, men jeg også gjør det.. og det rare er at mange fortsetter etter babyen er ute.. Det gjorde jeg med min første ihvertfall..sikkert blitt vanesak;) MEN barnet kjenner stryk over magen ganske tidlig, så sikkert derfor vi gjør det.. ubevisst som bevisst..
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 jeg gjør det for å på en måte kose med babyen på.. :-) :-) lette koselige bevegelser kjenner babyen :-) sukk...elsker jenta mi allerede :-)
Lycheli Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Hei, jeg har studert utviklingspsykologi for en stund tilbake, og selv om jeg ikke kan henvise til noen kilde mener jeg å huske at "berøring" også under svangerskapet kan være av betydning for den lille i form av blant annet trivsel, økt vekt etc. Ihvertfall har berøring svært mye å si når barnet kommer ut, men jeg er ganske sikker på å ha lest at dette kan være av stor betydning allerede i svangerskapet! Så hvis dette er bra for barnet er det kanskje en instinktiv atferd vi gravide får også? Eller så ser vi at andre gjør det og kopierer det ubevisst? Ikke godt å vite! Jeg klapper ihvertfall på magen min stadig vekk:)
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Som oftest når jeg stryker meg på magen er det fordi babyen sparker, jeg har en kynner eller den rett og slett kommer i veien for noe. I det hele tatt i tilfeller der jeg blir oppmerksom på min for tiden enorme mage. Om kvelden eller ellers når jeg hviler kan jeg stryke på den for å få kontakt med babyen og "kose" med en også, eller bare fordi det er behagelig for meg selv også å bli strøket på magen :-)
jentegutt&gutt Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 stryker meg over magen jeg å... og minstemann (på snart 7 år) synger hver dag til babyen...... med begge de to andre, har jeg tydelig sett at de har gjenkjent sanger som ble spilt mye når de lå i magen min! HElt utrolig!
MissPhun Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 En ting jeg har begynt med, er å "dekke for magen" med hendene når jeg går i trange køer osv. Hvis det er tettpakket med folk så beskytter jeg automatisk magen.. Merkelig egentlig! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå