Gå til innhold

Gravide jenter stryker seg hele tiden over magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Jeg gjør det ofte selv, og lurer på; er det bare en refleks jeg/alle gjør for liksom å beskytte barnet sitt, eller kjenner faktisk barnet at man gjør det?? Har noen hørt noe om det? Jeg er 20 uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen.. :)

Jeg vetikke hvorfor, men jeg også gjør det.. og det rare er at mange

fortsetter etter babyen er ute.. Det gjorde jeg med min første ihvertfall..sikkert blitt vanesak;) MEN barnet kjenner stryk over magen ganske tidlig, så sikkert derfor vi gjør det.. ubevisst som bevisst.. :)

Skrevet

jeg gjør det for å på en måte kose med babyen på.. :-) :-) lette koselige bevegelser kjenner babyen :-) sukk...elsker jenta mi allerede :-)

Skrevet

Hei,

jeg har studert utviklingspsykologi for en stund tilbake, og selv om jeg ikke kan henvise til noen kilde mener jeg å huske at "berøring" også under svangerskapet kan være av betydning for den lille i form av blant annet trivsel, økt vekt etc. Ihvertfall har berøring svært mye å si når barnet kommer ut, men jeg er ganske sikker på å ha lest at dette kan være av stor betydning allerede i svangerskapet!

Så hvis dette er bra for barnet er det kanskje en instinktiv atferd vi gravide får også? Eller så ser vi at andre gjør det og kopierer det ubevisst? Ikke godt å vite! Jeg klapper ihvertfall på magen min stadig vekk:)

Skrevet

Som oftest når jeg stryker meg på magen er det fordi babyen sparker, jeg har en kynner eller den rett og slett kommer i veien for noe. I det hele tatt i tilfeller der jeg blir oppmerksom på min for tiden enorme mage. Om kvelden eller ellers når jeg hviler kan jeg stryke på den for å få kontakt med babyen og "kose" med en også, eller bare fordi det er behagelig for meg selv også å bli strøket på magen :-)

Skrevet

stryker meg over magen jeg å... og minstemann (på snart 7 år) synger hver dag til babyen......

med begge de to andre, har jeg tydelig sett at de har gjenkjent sanger som ble spilt mye når de lå i magen min! HElt utrolig!

Skrevet

En ting jeg har begynt med, er å "dekke for magen" med hendene når jeg går i trange køer osv. Hvis det er tettpakket med folk så beskytter jeg automatisk magen..

Merkelig egentlig! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...