Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hei, jeg er en alenemor som bor hos familien min sammen med sønnen min. Men nå skal foreldrene mine selge leligheten vår, pga de har kjøpt nytt hus men det er ikke ferdig før i september. Mamma og pappa kommer til og flytte i hver sin bofelleskap og bo der til huset er ferdig. Det jeg lurer på da er om jeg kan bo hos barnefaren i de få månedene eller må jeg finne meg en lelighet? Mister jeg OS hvis jeg bor hos han i noen måneder?(han kommer jo ikke til og forsørge meg, jeg kommer til og betale halvehusleia og maten til meg og gutten min)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 det vil du nok gjøre.... du trenger jo i teorien ikke de pengene da..dere bor jo sammen... du har halve utgifter som alle andre foreldre har
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Ja men vi er jo ikke sammen, og han har sine penger og jeg mine.. Det er nok med at han er snill og vil la meg bo hos han, skal jeg også la han forsørge meg? HI
lab79 Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Du kan ikke bo sammen med ham uten å miste stønadene dine! Bor dere begge sammen med barnet så er du ikke enslig forsørger!!
Singelmamma og banden Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Det er dessverre ikke noe du kan velge, om han skal forsørge deg el ikke. Man er ikke regnet som aleneforsørger om man bor på samme adresse, ikke engang hvis det er snakk om to boenheter i samme hus... Du blir nok nødt til å finne en leilighet. I verste fall finner nav ut at du og faren har bodd på samme adresse en periode, og du kan risikere å miste all støtte samt å måtte betale tilbake - og DA har du et problem. Men hva med å finne en leil til dere selv i stedet for å flytte inn til dine foreldre igjen når huset er ferdig?... :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor avslutter du med HI?? Jeg har sett andre gjør det oxo, men skjønner ikke helt hvorfor. For det kan jo ikke være et nick??!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå