OsloMor Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hallo! Nå er det jo høysesong for appelsiner og jeg spiser gjerne 2-3 hver dag. MEN, jeg synes det virker som om vesle-snuppa på 6 mnd får litt rar bæsj, noen røde prikker som ligner litt på små myggestikk og er litt utilpass. Har noen andre merket det? Jeg fullammer henne så hun får altså ingenting annet enn morsmelk, så dersom hun reagerer på det får hun jo i seg mye siden hun drikker så mye mm,, Uff, hun har melke-soyaallergi så jeg håper ikke hun reagerer på andre matvarer sånn som storesøsteren hennes gjør. (Pluss at jeg allerede går på streng diett og EEEELSKER APPELSINER;-))
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Det er VELDIG mye syre i sitrusfrukter og jeg kunne ikke engang ta et glass med appelsinjuice før lillemor ble kjempesår. Det rett og slett etset bort huden på stumpen hennes. Så jeg tror nesten jeg dessverre må anbefale deg å holde deg unna appelsinene for en liten stund. Evt minke mengden og kjøre på med salver på søte lille stumpen. Acreme, zink blandet med vaselin, etc, alt som gjør at bæsjen er minst mulig i kontakt med huden...
juddellihuddelli Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Jeg er selv allergisk mot citrusfrukter og får utslett og kløe over nesten hele meg når jeg spiser det. Kan nok tenkes at lille jenten også kan reagere på dette via mm.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 jeg hadde en periode her hvor jeg spiste 1-2 appelsiner hver dag-.. har ikke merka no på mini :=) han er snart 5 mnd
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Datteren min fikk bleieutslett når jeg boltret meg i klementiner rundt jul. Ga seg med en gang jeg sluttet å spise det. Det er sikkert ikke usansynlig at appelsin kan gi lignende reaksjoner.
havsula Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Jenta mi blir veldig urolig hvis jeg spiser appelsin eller drikker appelsin jiuce. Så det har jeg slutta med! fullammer jeg og, og jenta mi er 4 mnd. Rundt juletider spiste jeg MYE mandariner og merket ingen reaksjon da...Tror nok godt det kan være en sammenheng mellom appelsinen du spiser og utslettet til vesle-snuppa di... Kan du ikke ha et opphold på noen dager og se hvordan det går? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå