PMST Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 flere ? hun er no 1 år og våkner flere ganger hver kveld...what to do ? blir snart sprø...hun er jo så søt der hun står å baler og veiver med armer og ben og vil opp..etterhvert ender det i en evig sutring og gauling.. som igjen gjør at jg ammer henne i søvn for å få litt kveld.. uff..noen råd? Som funker ? hehe
Expat Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 13mnd, da plutselig skjedde det hos oss! Fatt mot!
PMST Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Venter og venter..;0) på bedre tider ;0) kan det snu sånn uten videre ..hmmm håper på det ...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Du kan jo være litt hard! Ikke gi pupp! la henne skrike! gå inn med jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 14 mnd her.... ikke sovet hele natta enda... har fått pupp lenge da.... håper på en slutt på det nå... er nå syk og har null matlyst, så han sover jo uten mat hverken dag/natt! (men våkner da...) så da må han jo klare seg med mat og! jeg må vel bare være streng fremover da......
Guttemamma x 3 Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 For vår del skjedde det plutselig da Lillemann var 12-13 mnd. Da begynte han å sove hele natta annenhver natt. De andre nettene våknet han 1-2 ganger. Så ble det bare bedre og bedre.
-Petrine- Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 "Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen. Aldri noensinne vil du være så ettertraktet, så totalt elsket, så absolutt nødvendig for noen. Det kommer netter senere i livet, da du vil savne nærheten sårt. Når store barn vrir seg utålmodig bort fra din kjærtegnende hånd og ikke lenger vil ha godnattkos. Når tenåringen er ute om natten og du er fra deg av engstelse. Når redet er tomt for barn og du plutselig kjenner at egentlig gikk de altfor fort, gullårene. Så jobb litt med deg selv nå. Kjenn at nattestundene med barnet også er gode - hvis du klarer..." Gro Nylander Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever. Dr William Sears Dette er to sitat som gir meg motivasjon når jeg er sliten og trett av nattevåk. Fatt mot, det går over :-) Her gikk nettene seg til da hun ble 18 måneder.
Medium fikk guttebass Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Jepp. 13 mnd og aldri sovet en hel natt igjennom.. Ellers en utrolig rolig, blid og harmonisk gutt, men en liten tyrann om natten. )
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Her også går det opp og ned. Han er starks 14mnd og har kun sovet natta gjennom ca 14 ganger.... Fra han ble født... Nå er vi kommet så langt at vi legger han uten å kose for mye. Legger han i senga, og står i døra eller utenfor med den på gløtt til han sovner. Håper bare på at det skal være den magiske tingen som får han til å sove natta gjennom. Fortsatt har vi netter der han våkner og ikke sovner før , på det meste 3 timer, vi tar ham i opp i vår seng. Dette har heldigvis blitt MYE bedre i det siste:)
Monstermamma Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Vi er nok mange i samme båt, selv om det er en mager trøst.... Håper det går seg til fortere hos dere enn for oss:hun er snart 20 mnd og har sovet hele natta i underkant av 10 ganger.
BettyBoob Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 gutten min på 1 år sover heller ikke gjennom natten. Har gjort det noen få ganger bare. De siste nettene har han faktisk vært våken fra kl 01-03. Jeg lurer på hva folk som er i arbeid gjør jeg!!! Jeg hadde ikke fungert på jobb (er sykepleier og det er travle dager og man kan ikke gjøre feil f.eks med medisinering osv...) så jeg ber om at ting ser annerlededs ut på nettene her hos oss når jeg skal tilbake i jobb.
PMST Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2007 hehe..ser det er mange av oss ja ;0) kjekt å vite vi er flere,selv om det er en mager trøst ...hehe
Northernlights Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 Gro Nylanders ord sitert lengre oppe er faktisk veldig sanne! Jeg skulle gjerne gitt hva som helst for å ha hatt de eldste små, og kosa enda mere med dem. Føler alltid at jeg ikke klemte,susset,holdt dem osv nok. Men ikke alle var "fangbarn", og skulle utforske alt mulig rart. Derfor blir nok denne siste den som er holdt,klemt,susset,ammet og bært lengst av dem alle. De blir så atfor fort store =)
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 Min er 19 mnd og han har ikke sovet en eneste natt ennå. Og jeg har fått råd av gud og hvermann... det er bare å gjøre sånn og sånn... ja bare så lett ja.... og det sa helsestasjonen og... Vi ber til gud hver kveld om at junior sover hele natten i natt iallefall... håper du er heldigere enn meg for jeg begynner å bli ganske lik kåre valebrokk nå.... under øynene...
Northernlights Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 Nå vet jeg ikke hvem han der Kåre er, men det høres ut som meg =) Nummer 5 sov ikke regelmessig hele natta før ha var 4 år. Mden jeg har håp om at denne her ikke venter så lenge...
Noah`s mama Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Hei Ble faktisk glad av å lese at det er flere som ikke sover så mye.Begynte nesten å tro at mitt barn var det eneste som ikke sov hele natta etter spedbarnsperioden.Har en gutt på 20 mnd.som har sovet natta gjennom toppen 5 ganger. Blir rimelig ør i hodet etterhvert, ja......
Kass Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 takk takk takk!!! så godt å høre at det vi ikke bare har feilet totalt når det gjelder gullet!!! begynner jo å føle det sånn når "alle" har oppskriften på hvordan å få han til å sove natten igjennom!!!! og ingenting funker!!!! her blir det byssing og kosing til søvnen tar ham, og da blir lempet forsikitg over i senge... for så å våkne MILLIONER av ganger før morgenen.... sorry - er bare litt sliten etter 13 mnd... satser nå på at det plutselig blir bedre som noen av dere forteller! klem til alle som sliter! umulig å vite hvor slitsomt dette er uten å ha vært der selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå