Gå til innhold

Bekymrer meg ihjel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mamma bare en uke, og har allerede lagt til meg uvanen med å være redd og bekymret for alt! Særlig for at det skal skje noe med lillegutt mens han sover. Må hele tiden bort å sjekke om han puster, at han ikke har dyna over hodet osv.

Kan noen please fortelle meg at det er normalt og at det går litt over.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt og går ikke helt over, men de fleste blir LITT mer avslappa etterhvert:) Slitsomt i starten, menmen...

Skrevet

det går over, tror det er naturens måte for å få oss til å passe ekstra godt på.

klompen er 7 mnd og jeg kan ennå få en brå følelese at nå må jeg sjekke ham!

Skrevet

Enig.. Helt normalt, og går ikke over! En side av det å bli mor man ikke er klar over... :)

Skrevet

Det er helt normalt, kjære deg! Jeg var skjelven hele tiden i starten, og klarte ikke å slappe av. Men etterhvert som du blir kjent med barnet ditt, og med deg selv som mor, vil det nok gå over.

Det er jo helt utrolig at de "virker", så små som de er! Men tenk på at babyen din har vært gjennom livets farligste fase, det er tøff behandling det å bli født! De er mer robuste enn de synes å være.

Men-dersom det ikke går over etter en tid, og du synes det er veldig plagsomt, kan du ta kontakt med hs. Men vær litt tålmodig med deg selv- å føle seg usikker og bekymret er en normal prosess i det å bli mamma.

Skrevet

Helt normalt...nå er snuppa 7 måneder, og jeg må fremdeles sjekke hver gang jeg synes hun har sovet "for lenge"...som i hennes tilfelle er en time eller mer...hehe...;)

Skrevet

Helt normalt, men det avtar litt etterhvert, men jeg er inne å titter på mini mange ganger før jeg legger meg:)

Skrevet

Sånn var jeg også, fikk nesten ikke sove de første ukene for jeg var så redd for at han skulle få dyna over hodet når han sov. Nå er lillegutt blitt 7 måneder, og jeg kan trøste deg med at det blir bedre etter hvert. Jeg er fortsatt veldig bekymret for at noe skal skje, men jeg klarer samtidig å slappe av og skjønne det at jeg mest sannsynlig vil merke det hvis det er noe galt, så jeg slipper å sjekke hele tiden! Dessuten blir det lettere å stole på magefølelsen etter hvert som man blir mer trygg i morsrollen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...