Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det epedemi av vannkopper i barnehagen....Lillepia mi har ikke fått det enda, men i kveld så jeg flere små prikker på kroppen, så mulig det er det som bryter ut:( Hva skal man gjøre når ungen får vannkopper? Er det noe man kan gi så de ikke plages så mye med kløen? Har bare hørt om hvitvask jeg for min del... Håper ikke det våkner en rødprikkete unge i natt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitvask er nok det de fleste bruker... noen bruker også eurax. men helst ikke på så små barn at de kan gni seg i øynene og få det der. For vår del trengte vi ingenting. Han virket ikke plaget av vannkoppene i det hele tatt, selv om han hadde kroppen full. Det er ikke sikkert hun blir skikkelig dårlig selv om hun får vannkopper. Sønnen vår fikk ikke feber og viste ikke ubehag, mens andre igjen kan bli ordentlig syke. Vent og se, og kjøp en flaske hvitvask på apoteket i morgen så har du for sikkerhetsskyld :-)

Lykke til!

Skrevet

Det var nå litt godt å høre. husker bare at jeg selv hadde det fælt, men jeg var 6 da jeg fikk vannkopper.Har nettopp hadd en uke med tannfeber, ei uke frisk, ei uke med influensa, åsså har de vannkopper i bhg når hun endelig er frisk igjen....Håper hun ikke blir plaget av det da!Stakkar lillepia mi.....

Skrevet

Gikk veldig bra med jenta mi på halvannet år da hun hadde vannkopper, ikke særlig plaget selv om hun hadde en del prikker. Jeg brukte ikke hvitvask. De på apoteket her anbefalte heller Aderma tørkelotion som er på en sprayflaske. Det funket kjempebra.

Skrevet

Sønnen min har nettopp hatt det, og han klødde veldig i hodet og i rumpa. Vi smurte masse hvitvask i hodet, og Eurax i rumpa. Det hjalp litt, men han var alikevel så plaget at han våknet mange ganger per natt i ca tre netter. Vi har ganske stor seng, så han fikk ligge mellom oss, og fikk pupp og kos så mye han ønsket. Etter tre dager begynte vannkoppene å tørke inn, og plagene ble mye mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...