Jordbær&Blåbær Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Samboeren min har begynt å studere igjen og jeg lurer da på om jeg har rett på pappapermukene hans. Han fyller jo ikke kravet om å ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før permen hans skulle vært tatt ut. Han begynte å studere igjen nå i januar og gutten vår ble født i september. Jeg skal søke hos NAV om overførsel av de 6 ukene, men vil liksom være sikker på at jeg har rett i det kravet jeg stiller, for de er ikke akkurat alltid veldig hjelpsomme og hyggelige der hos NAV.... Noen som vet noe om dette?
så var vi 4 Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Hvis han ikke fyller kravene har du rett til å overta ukene, men han kan jo ta perm fra studiene så vet ikke hvordan det blir. Men hvis du ikke hadde fylt kravene for hans permisjon (jobber for lite etc) vet jeg du får overført de.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Du får ikkje lengre overta noen av ukene til far, det skulle eg og søke på, men det gjekk vist ikkje lengre.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Jeg fikk pappan sine uker, 5 da siden hun ble født i juni. Han er student.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Jeg fikk ihverfall overført de ukene pga at pappan er student. Men vi søkte før fødselen men det burde jo ikke ha noe og si. Så tror du har krav på de da.
Jordbær&Blåbær Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Men holder det med å sende med bekreftelse på at han er kommet inn og hva studiet går ut på? Eller må man argumentere i hue og rævva med rettigheter og paragrafer??? (Har så dårlig erfaring med NAV skjønner dere....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå